• Adamama

Ta emot besök på Mölndals BB?

Hej!

Har tidigare fött på Östra. Och vi lät storebror komma och titta på lillebror sammadag som han hade fötts. Vi tyckte det var bra, för han fattade mer då tror jag än om vi bara kommit hem med lillebror i bilen liksom.

Men nu såg jag på Östras hemsida att pappa var välkommen på avdelningen, men att andra besök fick vara nere/på andra platser än avdelningen. Har de skärpt detta eller är det samma att syskon får komma upp?

Nu ska vi förvisso föda på Mölndal. Och på deras hemsida stod detsamma. Att pappa var välkommen på avdelning, andra på andra ställen. Vill gärna att syskonen ska få komma och säga hej på sjukhuset. Och eftersom jag ska snittas så blir vi väl kvar några dagar extra plus att alternativet att gå ner i lobbyn inte känns så lockande...

♥ tvåbarnsmamma på god väg att bli trebarnsmamma ♥
  • Svar på tråden Ta emot besök på Mölndals BB?
  • thegoddess

Andra får man träffa precis utanför bb dörrar vid hissen. Så det var kanon. Mölndal var jätte bra tycker jag

• thegoddess

Vet inte hur det är med syskon tyvärr

• FamHull

Dottern föddes på Mölndal o då följde storebror med in på avd o hämtade hem oss. Detta va dock 2 år sedan så det kan ju ha ändrats...

• Thursday

Jag födde på Östra i somras och då var det enbart pappan, inte syskon som får komma in på avdelningen.

I reject your reality and substitute my own.
  • Adamama

Thursday - ok, då kanske de har skärpt reglerna helt enkelt sedan vi födde där för fyra år sedan. Jag kan tycka att det är vettigt rent generellt att undvika folk och spring. Men vill samtidigt att brorsorna ska få komma in och kika, tror de hade gillat det.

• Teodorra

Tror att Mölndal ändrade reglerna när svinis gick, å sen kanske de inte ändrat tillbaka. Jag kan ju tycka att det är skönt att slippa dagissjukor på BB. Går ju alltid att träffas i cafeterian eller så när syskonen tittar förbi.

• Havsluft

Jag snittades på Östra i november. Syskon fick inte komma in på BB-avdelningen, vi frågade men det gick inte tyvärr. Så vi lät vår stora tös få träffa lillebror utanför dörrarna till avdelningen, vid hissen.

Svar på tråden Ta emot besök på Mölndals BB?