• Anonym (Saknar närhet)

Alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag. Gjorde ett försök till att visa närhet och uppskattning till min kvinna genom att ge henne en kram som avvisades. Det har varit så här under en lång, lång tid. Vi har varit gifta i 23 år och det har alltid varit jag som har tagit initiativ till närhet och sex. Det senaste åren har nog mitt behov ökat och hennes minskat. Jag vet inte om jag vill leva så här längre. Jag är 52 år år, aktiv, bra jobb, tränar har stort umgänge, men har en otroligt stor saknad och längtan till mer närhet. En närhet som jag känner att jag har väldigt svårt att få från min kvinna. Jag tror inte att jag orkar hålla på att kämpa med detta längre, men steget till ett uppbrott är väldigt stort. Hur har ni andra det? Finns det fler som är i ett förhållande men saknar och längtar till mer närhet, sex och värme?

• Svar på tråden Alla hjärtans dag
  • Andrew
    Anonym (Saknar närhet) skrev 2012-02-14 10:40:19 följande:
    Alla hjärtans dag. Gjorde ett försök till att visa närhet och uppskattning till min kvinna genom att ge henne en kram som avvisades. Det har varit så här under en lång, lång tid. Vi har varit gifta i 23 år och det har alltid varit jag som har tagit initiativ till närhet och sex. Det senaste åren har nog mitt behov ökat och hennes minskat. Jag vet inte om jag vill leva så här längre. Jag är 52 år år, aktiv, bra jobb, tränar har stort umgänge, men har en otroligt stor saknad och längtan till mer närhet. En närhet som jag känner att jag har väldigt svårt att få från min kvinna. Jag tror inte att jag orkar hålla på att kämpa med detta längre, men steget till ett uppbrott är väldigt stort. Hur har ni andra det? Finns det fler som är i ett förhållande men saknar och längtar till mer närhet, sex och värme?
    Tråkigt att höra.

Jag tycker hon är orättvis när hon inte ser dina försök till närhet. Jag har bara ett råd och det är att prata, be henne förklara varför hennes längtan till närhet och sex har minskat. Vad är det som är annorlunda nu? Är det så att hon har tröttnat på dig (inte tänder), känner hon sig osedd eller är det något annat som är hämmar henne. Hon bör absolut möta dig i denna diskussion om hon tar dig på allvar och ser ett värde i sin relation. För hon vill väl ändå att du skall må bra och njuta..? Vad hon beror på vet bara hon.

När all närhet och intimskapande kommer från ett håll, från en partner och inte gemensamt då är det något som inte stämmer. När man slutar vara intima mer varandra och slutar att uppskatta varandra sexuellt så kvävs förhållandet tillslut.

Min erfarenhet är att trots löfte om bättring så kan man ändå ha nått en vägs ände. Då är det bra att inse det så fort som möjligt och se över vad relationen har sitt värde. Stanna eller orka gå.

Det du beskriver är otroligt vanligt. Du är definitivt inte ensam om att brottas med dessa frågeställningar.
Svar på tråden Alla hjärtans dag