• Ensam är stark

    Den ensamma vägen mot en regnbågsbebis

    Finns det fler ensamstående kvinnor, som är i samma sitaution som mig, det vill säga homosexuell som valt attt skaffa barn utan en partner?

    Jag har tidigare varit gift med en kvinna och planerat barn och varit inskriven på stork klinik i köpenhamn.

    Vid det tillfället var det min fd fru som skulle bära vårt första barn, men nu är det plötsligt jag som ska stå i centrum, det är jag som ska gå igenom denna resa ensam!

    Det känns helt fantastisk att börja denna underbara resa!
    Jag har insett att ensam är stark, jag är verkligen redo!

        
         

  • Svar på tråden Den ensamma vägen mot en regnbågsbebis
  • Jovia

    Så kommer du kanske nån gång hit så kanske vi kan träffas :) Det vore bra o prat lite :))

  • Jovia

    Jag ska testa nästa tisdag .... Skäms Jag försöker låt bli men jag reknar minuterna !!

  • Jovia

    tyvärrrr det är samma som sista gången ... precis som sist jag ahr haft konstiga ont i magen ... kraftiga krampar ... och efter 5-6 dagar så började illamåendet!! Men då fick jag mens sist efter alla dessa besvär !! Det är kanske reaktion till insemination?? Jag vet inte men nu försökar jag undviak o stressa mig (det gjorde jag mycket sist). Enligt kliniken så ska jag testa efter 14 dagar men jag brukar få mens 12 dagar efter ÄL. 

    Hade något symptom innan du plussade? 

  • Augustibarn

    Redan samma natt så hade jag ont i magen... De följdes sedan av ömma bröst..
    Sen sprang jag på toa... Men annars inget.. Jag intalade mig att jag skulle få mens för det kändes så, men efter 17 dag så tvinga min tjejkompis mig att testa haha och då var det ett plus..

  • Jovia

    Jag hade ont i magen också redan på bussen på väg hem men det hade jag sist också ... Rynkar på näsan
    Men hur kunde du vänta 17 dagar ????!!!!!

  • Augustibarn

    Jag vågade inte tro att jag kunde va gravid för om jag inte var så skulle jag bli så besviken om jag testade mig... Så jag väntade på mensen ist hehe

  • xenastina

    Hej!   läst i er tråd! e gärna med här.. bor i göteborg och har just blivit gravid... gjorde hemins för 3 veckor sedan och det tog sig!!! Har hittat en pappa på qx... vi ska ha delad vårdnad och så är tanken.. men e båda singlar. och gay.

    Försökte i 3 år ca med en annan gaykille innan.. gjorde utredning osv.... åt pergotime... nu gick det på första försöket med denne! så häftigt!!
        

Svar på tråden Den ensamma vägen mot en regnbågsbebis