Man får helt enkelt göra det. Det är jobbigt, minns en gång när jag som ensamstående var magsjuk, jag tog en madrass och la mig på golvet i sonens lekrum, tog med honom, en massa frukt, kex och riskakor,saft, vatten osv, en hög dvd-filmer och blöjor, våtservetter och en spyhink.
Sen stängde jag in oss. Sonen var då 1,5 år, han var inte sjuk första dagen då jag var sjuk och jag låg och spydde, gav honom ett äpple, spydde lite mer, slog på en film, gav honom saft, spydde igen.. Det var helvetiska dygn alltså men på något sätt fick man det att gå runt. Eftersom jag ville kunna vila och ändå ha full koll på honom så stängde jag in oss i lekrummet, helt enkelt för att det var helt barnsäkrat och det roligaste rummet i lägenheten.
Nu sist när jag var sjuk (sonen fyller fyra i år) så var det inte alls så jobbigt. Jag bara la mig på soffan, och han lekte lite på sitt rum, hämtade vatten åt mig, gjorde mackor, slog på en pokémonfilm till mig.. Det är verkligen gulligt när han försöker ta hand om mig, även om jag självklart inte lät honom klara sig helt själv, men han är så stor nu att det känns helt okej att han leker med lego på sitt rum i en timma så länge jag hör honom.