• pojkens

skillnad mellan Nan och Semper?

hej,

vår son har fått Babysempt fram tills nu men jag vöerväger att byta till Nan då han har förra veckan blivit asarg och doktorn trodde det var kollik. Minifom har hjälp betydligt men överväger fortfarande byte eftersom alla säger att Nan är skonsammare mot magen.

Men vad är det egenligen som är skillnaden? Är det någon som vet exakt varför den skulle avra bättre, eller är det bara en hörsägen? Vill inte byta och råka ut för mer strul såklart.

• Svar på tråden skillnad mellan Nan och Semper?
  • thegoddess

Kan tipsa om dr Brown nappflaska min dotter blev av med dom onda fisarna. Ersättning gör ofta att de blir svårare att bajsa. Nan PRO 1 körde vi till slut efter att provat massa olika. Den innehåller lactobaciller som är bra för hårda magar. Sen kan du blanda i rapsolja i varje flaska.

• Lalo2

Nan är smällare mot min sons mage, hade jätte gasig mage och kräktes mycket med semper. På hemsidan framkommer de att enligt nytt recept så är det mer luft i pulvret, vilket Gör maten skummig vid skakning.hy. inte konstigt barnen får mwgknip.

• Lithea

Min dotter dricker semper. Jag köpte nan (har bara använt ersättning i ca 2 veckor) men hon vägrade den så då provade jag semper och det gick. Men nu när jag läser det här vill jag byta till nan igen :/

Dock så dricker hon bara 100 ml 2 gånger om dan  

• Martiiinas

jag har provat båda två och jag gillar nan bäst då min dotter får ont i magen av sempers ersättning. Jag vet inte exakt vad som skiljer de två åt men jag har märkt då jag har blandat semper ersättningen att det blir mycket mera luft i flaskan och även luft bubblor som ligger kvar, antagligen därför hon får ont i magen, så jag rekomenderar verkligen nan 1 från födseln.

• mor 3barn

Nan innehåller fisk ämnen det är en av skilnaden som vi vet då vår dotter fick en allergireaktion på grund av den.
    Och nu för tiden står det även på förpackningen att de innehåller fisk . 

• En o Sexti

Här använder vi NAN 1 PRO som innehåller Bifidus. På min sons mage är den PERFEKT! Bajsar fina stora lass 1-2ggr dagligen

♥☆° Ett mirakel har skett - www.uncompleted.blogg.se °☆♥
  • Modgun
    pojkens skrev 2012-02-15 11:15:17 följande:
    hej,

vår son har fått Babysempt fram tills nu men jag vöerväger att byta till Nan då han har förra veckan blivit asarg och doktorn trodde det var kollik. Minifom har hjälp betydligt men överväger fortfarande byte eftersom alla säger att Nan är skonsammare mot magen.

Men vad är det egenligen som är skillnaden? Är det någon som vet exakt varför den skulle avra bättre, eller är det bara en hörsägen? Vill inte byta och råka ut för mer strul såklart.

NAN var som rena rävgiftet för mina barn, medans Sempersersättning var som en gudagåva.
    Så vad som är bäst är väldigt individuellt.
Svar på tråden skillnad mellan Nan och Semper?