• desperatehousewife

vaccination på 1 åring innan resa

Hej!
    Imorgon ska min dotter få sprutor mot hepatit a och b eftersom vi ska resa till Alanya i maj.
    Hon har reagerat ganska  mycket på 1 års sprutan och även de andra så är lite fundersam hur det blir efter dessa...
    Någon som vaccinerat sina barn mot detta och fått feber efter eller så?? 
    Mycket tacksam för svar :) Kram! 

• Svar på tråden vaccination på 1 åring innan resa
  • caroline88

Min dotter har tagit alla tre twinrix sprutorna. Hon har inte reagerat på en enda av dem :)

Hoppas det går lika bra för dig!

• ebbebulan

min stora kille har fått twinrix o inte reagerat alls. ska ge det till lillkillen nu i vår eftersom vi ska till turkiet i juni.

♥ mina prinsar, ebbe 2008-04-24 & nisse 2011-02-03 ♥ www.shomalia.blogg.se
  • Anne69

Mina barn är i o för sig lite äldre (3 o 5) men det har gått bra. Men en av dem var ordentligt öm i armen efter första sprutan. Själv tog jag Hepatit B och jag har varit öm både efter första o andra sprutan.

• LeiaBus2010

Hej! Vi åker om TIO dagar till Antalya.
    Hur tidigt före avresa ska sprutorna tas?? Vi har ju HELT glömt bort detta!!! Förvånad 
    Just nu har hon feber också så då kan man väl inte ta? eller?
    Och är det någon som vet om det är 20 kg per person i maxvikt (Inräknat dottern) Eller är det 20 kg totalt för alla tre?
    Känner mig en ANING stressad nu när vi snart åker och jag har ingen koll!!!
    help 

• Tiger201008

Vi skall med till Alanya o har inte tagit några sprutor mer än dom vanliga på BVC. Har en 3 åring o en på snart 2.

• LeiaBus2010
    Tiger201008 skrev 2012-05-15 12:33:56 följande:
    Vi skall med till Alanya o har inte tagit några sprutor mer än dom vanliga på BVC. Har en 3 åring o en på snart 2.
    Fast vi ska till Antalya! Okej, så det räcker med den senaste sprutan hon fick vid 1,5 årskontrollen för påssjukan, mässling och vad det nu mer var?
  • Tiger201008

Jag har frågat BVC o en läkare o dom har inte nämt några andra sprutor och då e ändå min minsta sjuk.

• LeiaBus2010

Okej, då vet jag tack, på tal om sjukdom så fick vi diagnosen öroninflammation och halsfluss på lill tjejen idag så hon ska gå på "Antibiotika" i 8 dagar... vi åker om tio dagar... så jag hoppas VERKLIGEN att det försvinner fort... usch det är inte kul när de små är så sjuka

• Tiger201008

Du skall se att hon hinner bli frisk. När man får antibiotika så ger det sig bara efter någon dag. Trevlig resa:)

Svar på tråden vaccination på 1 åring innan resa