• Svampp

Resa vart med barn drygt 2 år?

Vi tänkte åka på en utlandsresa över nästa jul. Vår dotter kommer då vara 2 år och 4 månader. Hon är en mycket social och aktiv liten tjej, hennes föräldrar är i behov av vila men även att göra nåt annorlunda mot vardagen (vandra eller nåt annat kanske). Vi tänkte vara borta 1-2 veckor.

Helst vill vi att det ska vara badvärme, men i alla fall hyggligt varmt i luften. Allra helst skulle vi vilja att det fanns nån form av barnklubb eller liknande där Alice kan leka med andra barn och härja runt en stund (max någon/några timmar om dagen alltså, vi vill ju vara tillsammans allihopa största delen av tiden) och jag och min man får en liten andningspaus (är ju inte ens säkert att hon sover dagtid längre då). De barnklubbar vi hittat är dock från 3 år, finns det nåt annat? Barnpassning vid gym eller sånt funkar också, kanske inte vila men möjlighet till träning blir det i så fall.

Vart är det bra att åka om man har dessa förutsättningar?

• Svar på tråden Resa vart med barn drygt 2 år?
  • caroline88

Thailand! Kamala beach! Sunwing resort! Det är min rekommendation, vi har precis kommit hem därifrån, bodde dock inte på sunwing. Det beror på att vår dotter är
    Alldeles för liten för det (1.5år). Bästa stället att resa med barn. Tycker Jag!

• Svampp
    caroline88 skrev 2012-02-15 23:09:24 följande:
    Thailand! Kamala beach! Sunwing resort! Det är min rekommendation, vi har precis kommit hem därifrån, bodde dock inte på sunwing. Det beror på att vår dotter är
    Alldeles för liten för det (1.5år). Bästa stället att resa med barn. Tycker Jag!
    Tack för tipset! Vet dock inte om vi  vågar flyga så långt. När vi flög i höstas klarade hon inte alls att sova, och en sån lång flygning utan sömn skulle bli... hrm.. inte så skoj tror jag =) Får väl se om hon snart skulle bli mer flexibel med vart hon sover, annars får vi flyga lite kortare (4-6 timmar kanske).
  • caroline88

Var oxå orolig för det. Vi flög nattetid och hon somnade 03.00 svensk tid. Men hon var glad hela tiden vilket gjorde att vi inte tog kampen. Och hemresan somnade hon efter 5 timmar (planen lyfte17.30). Tror att det är enklare nu när de är lite äldre och har mer rutiner vid läggdags :)

Svar på tråden Resa vart med barn drygt 2 år?