• Bobbylina

Snygga skor på krogen??

Hej!

Behöver lite hjälp, ska ut på krogen och dansa och har inga skor, finns det några snygga skor som inte har skyhög klack?  (är inte van med klackar och vet att jag bara skulle få ont i fötterna och inte orka dansa)

Så vad har ni andra på er som inte går i hööööga klackar??  

*Melwin*Elias*Evelina*
  • Svar på tråden Snygga skor på krogen??
  • La Lola

Jag kör med boots eller kängor med liiiiten klack.

Har du testat skor med kilklack? De brukar vara lättare att gå i än skor med vanliga klackar.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Furstinna

Du kan ju välja ett par högklackade med platå framtill.

• Pickeli

Träna fötterna vid högklackat så slipper du problemet

Annars är ju kilklack enklare att gå i, även en lite bredare klack på en sko med lite platå kan ju funka!

Ett par acne pistols short (eller liknande) har ju låg klack och är mycket fina!

Google it!
  • Bobbylina

Tack för svar, va o kika lite i affärer idag och köpte ett par med kilklack från dinsko så jag får se om det blir dom som får följa med ut o dansa, ska gå med dom hemma o träna!

*Melwin*Elias*Evelina*
  • Pickeli
    accept skrev 2012-02-16 13:25:19 följande:
    Louboutin, skööööna! Dansat i mina hela nätter!
    Tycker inte alls om hans flats.. Vilken sko menar du är snygg i kollektionen?
    Google it!
  • Pickeli
    accept skrev 2012-02-16 13:25:19 följande:
    Louboutin, skööööna! Dansat i mina hela nätter!
    Kör du ballerinan då?
    Google it!
  • Duckan

Pickeli, tips på hur man vänjer fötterna vid klackar?  Jag kan gå i klackar, men jag får så ont!!!

• Pickeli
    Duckan skrev 2012-02-16 13:42:18 följande:
    Pickeli, tips på hur man vänjer fötterna vid klackar?  Jag kan gå i klackar, men jag får så ont!!!
    Gå mera!!

Sen kan det ju ha med självaste skon att göra också, är det en oskön sko så blir det ju svårare. Jag går i högklackat jämt och ständigt. Ibland går jag i mina vinterstövlar, men klacken är ändå 7 cm på dem. Till fest är det 13 cm som gäller, har sällan ont!
    Google it!
  • Wicked113

Jag har samma problem som du, klarar inte av högklackat :P Jag har en klädstil dock som gör att det är snyggt med converse till. :) Gärna färgglada eller lite udda på något sätt!

• Duckan

Jag får börja köra med pumps hemma, lite lyxigt sådär och vänja fotarna då

• Pickeli
    Duckan skrev 2012-02-16 13:56:09 följande:
    Jag får börja köra med pumps hemma, lite lyxigt sådär och vänja fotarna då
    Vad har du för yrke då? Funkar inte stövletter med hög klack?
    Google it!
  • Duckan

På jobbet har jag klackar när det är säsong, men så fort jag ska ut på lunch, gå ner på stan, gå hem osv så åker ballerinan fram.

• Pickeli
    Duckan skrev 2012-02-16 14:08:11 följande:
    På jobbet har jag klackar när det är säsong, men så fort jag ska ut på lunch, gå ner på stan, gå hem osv så åker ballerinan fram.
    Det är precis det som är problemet ;) När man väl börjar trampa på bekvämlighetsstigen så är man fast. Jag körde det när jag var gravid. Men nu är det klackar jämt, även när jag åker iväg och handlar etc ;-D

bara tulta på dem och vänja sig
    Google it!
  • Duckan

Kunde för några år sen, men jag får så attans ont. Lite också för att jag har små fötter och många pumps i 35 sitter nog inte helt bra så jag får spänna mig så för att de ska sitta på. Kan vara en del av problemet såklart.
    Ska  pressa mig mera. 

• Bobbylina

Det är samma för mig, efter 3 ungar så blir det sällan höga klackar och de få gånger dom åkt på så har man fått skitont snabbt.

*Melwin*Elias*Evelina*
  • accept

Nej, klackarna. I och med platån fram är dom sköna. Louboutinsen då..

Svar på tråden Snygga skor på krogen??