• chatnoir

Registerutdrag

Hej alla adoptionsvänner!

Vi ska inhämta registerutdrag från Försäkringskassan och Kronofogden och jag undrar hur man gör. Brukar gå snabbast att få information här!

• Svar på tråden Registerutdrag
  • Flybe
    chatnoir skrev 2012-02-23 09:57:17 följande:
    De har kommit nu.

Vad bra! När ska ni upp i nämnden?
  • chatnoir
    Flybe skrev 2012-02-24 09:11:12 följande:

Vad bra! När ska ni upp i nämnden?

Förhoppningsvis i mars.
  • Dinopino

Vad kul! Är ni på gång till Kina igen?

<> Felix qui potuit rerum cognoscere causas <>
  • chatnoir
    Hjärtat längtar skrev 2012-02-27 17:26:54 följande:
    Spännande! Vilket land vill ni adoptera ifrån!?
    Vi vill gärna tillbaka till Kina, så hoppas på att det ska gå bra en gång till.
  • fabbemam
    chatnoir skrev 2012-02-28 20:47:29 följande:
    Vi vill gärna tillbaka till Kina, så hoppas på att det ska gå bra en gång till.
    Å va kul att ni är på G igen! Håller tummarna för att allt går snabbt o smidigt!
  • chatnoir
    fabbemam skrev 2012-02-28 21:53:08 följande:
    Å va kul att ni är på G igen! Håller tummarna för att allt går snabbt o smidigt!

Hemutredningen är på väg med posten för läsning. Det känns bra!!
  • morgonsolan

Jätteroligt att ni planerar syskon, spännande!!

/Nyhemkomna med vår lilla son från Kina

• chatnoir
    morgonsolan skrev 2012-03-05 18:33:25 följande:

Jätteroligt att ni planerar syskon, spännande!!

/Nyhemkomna med vår lilla son från Kina

Grattis till sonen!!
  • Cattis86

Nu har jag inte läst hela tråden, men behövde ni fixa det själva? Våra hemutredare fixade allt sånt.. fast d kanske e olika i olika kommuner :)

• chatnoir
    Cattis86 skrev 2012-03-17 17:31:29 följande:
    Nu har jag inte läst hela tråden, men behövde ni fixa det själva? Våra hemutredare fixade allt sånt.. fast d kanske e olika i olika kommuner :)
    När vi utreddes första gången (2008) tog hemutredarna faktiskt fram det, så det var nytt för mig att vi själva fick begära utdrag. Men det gick ju bra det också!
  • linte

Hej

Jag har en fråga om utdrag från belastningsregistret. Fick fortkörningsböter 2005. Är det något som kan ställa till det tror ni?

• fabbemam
    linte skrev 2012-03-18 12:32:12 följande:
    Hej

Jag har en fråga om utdrag från belastningsregistret. Fick fortkörningsböter 2005. Är det något som kan ställa till det tror ni?
    Ingen fara! Det kommer inte att synas, Fast om det gick till rättegång så vet jag inte....
  • morgonsolan

Inte ens om det blev rättegång och en dom för trafikförseelse skulle det synas nu, då noteringen i belastningsregistret isf försvann 2010 (efter 5 år).

linte skrev 2012-03-18 12:32:12 följande:
    Hej

• linte

Tack så mycket! Nu känns det lugnare. Det gick inte till rättegång, jag erkände och fick boten direkt. Var självklart korkat men jag var ung, hade bråttom och körde drygt 120 på motorväg.

Svar på tråden Registerutdrag