• jessica87an

    Han gör ingenting åt saken

    Hej det första året jag och min kille blev ihop var han helt underbar mot mig. Han gav mig jätte fina rosor lite då och då, han gav mig andra gåvor också som jag just nu inte kommer ihåg dock. Vi åkte till stan väldigt ofta och gick på cafeer och gjorde massa kul.

    Nu de senaste 2 åren har han inte alls varit lika romantisk och gjort någonting för mig. Det är alltid jag som ska ta egna intiativ, hans bortförklaring är "det är ju du som är kreativ"! Jag har pratat med honom om detta ett antal
    gånger, men han säger även att jag ska "lita på honom" att det ska hända något.
    Men det känns inte som att jag kan det, eftersom det gått så lång tid. Jag älskar honom fortfarande, men jag orkar verkligen inte vänta längre på att det ska hända något. Vad ska jag göra?

    När vi har ont om pengar säger han att vi måste ju spara de vi har. Han är inte snål eller något på det viset.
    Det enda jag vill är att han ska göra, en liten sak som gör mig glad, det behöver inte vara något stort alls. Det kan tom räcka med en ros, det kostar ju max 30 kr. Är det för mycket begärt!? Han tänkter liksom inte själv! Det är jag som måste tänka åt honom.

    Vi har olika åsikter om nästan allt och tycker knappt om att göra samma saker vilket gör mig frustrerad eftersom han är min partner och jag vill göra saker med honom som en kompis. Som om vi skulle boka en spa weekend tycker inte han om sånt.

    Jag tycker att man ska fira alla hjärtans dag, men min sambo tycker att det känns som en vanlig dag och behövs inte alls firas. Alla dessa gånger som vi igentligen skulle firat ”alla hjärtans dag” dagar enligt mitt tycke har inte alls varit någon alla hjärtans dag.  
    Detta gör mig riktigt deprimerad!


    Efter att ha velat ha en pojkvän i alla de åren jag inte haft någon trodde jag att en pojkvän skulle underhålla sin tjej även när åren går.

    Jag vill inte känna mig ledsen mera. Jag vore jätte tacksam för svar!   

  • Svar på tråden Han gör ingenting åt saken
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Det kan vara så att du är ledsen för att du inte känner dig älskad och uppskattad av din pojkvän längre. Man behöver fortsätta att uppvakta varandra och inte sluta med det efter första förälskelsetiden. Du blir den som driver på i er relation och det är alltid tröttsamt. Ni verkar ha hamnat i fastlåsta roller med varandra. Han tar kanske mer ansvar för er ekonomi och du blir den som vill hitta på saker. Det finns inget annatt sätt än att ni pratar igenom er relation med varandra, vad ni önskar och behöver och vad ni vill ändra på. Eftersom du är ledsen så behöver verkligen din pojkvän ta det på allvar. Det går inte att låta bli eftersom er relation då kan hamna riktigt i kris.
    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Han gör ingenting åt saken