majja35 skrev 2012-02-18 08:33:30 följande:
Hej!
Jag har nu gjort klart KUB testet och fick riskbedömningen 1/ 10100 och ändå har jag blivit orolig då jag kollat runt på sidor om just KUB test och läst om en del som fått riksbedömningen 1/4500 och ändå fått ett barn med DS.
Min barnmorska som gjorde KUB testet sa att det var jättefina värden. Hon sa oxå att UL såg jättebra ut, nackspalten va på de bredaste stället 1,9mm och hon såg både näsben och att läppen var hel. Även resten såg bra ut, dvs inga fläckar eller sådant hittades på fostret.
Hjälp mig stilla min oro :-/
Jag tror inte man ska vara så orolig för att få ett barn med DS. Jag har jobbat med många människor som har DS och det är människor som jag aldrig kommer glömma, som har gjort mig så glad. Det är väldigt olika hur handikappad man blir med DS, och som sagt, det finns så många fantastiska människor som har DS. Jag blir ofta orolig när jag känner att jag inte har kontroll, det finns en sida som heter
www.kubtest.n.nu som har mycket bra fakta om kub-testet och om DS. Kanske kan lite mer fakta få dig att känna dig mer i kontroll och lugna din oro? Kram