• Anonym (Förkrossad....)

    När nån har varit otrogen!

    Hej! Jag vet inte riktigt var jag ska börja men jag ska göra ett försök. Under förra året gick jag igenom mycket bl.a. Annat att jag fick diagnosen add. Jag och min sambo hade ett väldigt tufft år med mina dalar och toppar och 2 barn på 1 och 4 år. Men det var viktigt för mig att jag gjorde denna utredning för våran skull. Det har alltid funnits mycket kärlek men sen vi fick andra barnet så har allt blivit så tydligt vad jag har haft svårt med! Bl.a. Att min sambo inte har sett sig sedd här hemma jag har mest avvisat och var sur,irriterad. Och att han har haft större sex lust än vad jag har haft! Dagen före nyårsafton 2011 så kom min sambo och sa att han visste inte om han klarade detta just för att vi hade det så kämpigt, medans jag kände att men nu är ju min hjälp sååå nära varför kommer du med detta just nu?? Vi grät tillsammans på kvällen och jag frågade flera ggr har du träffat en ny? Nej nej de har jag inte säger han!! Efter detta så var de precis som att jag vaknade upp och insåg att de mönstret jag hade levt i hade fått sig ett uppvaknande. Allt har kännts jätte bra efter detta ända fram till den 15feb/-12 min kära vän skrev ett sms till mig att det cirkulerade ett inlägg på Facebook om att denna tjej inte skulle vara tyst mer och att alla visste utom hans egna sambo... De visade sig stämma min sambo hade varit otrogen!!!! Under ca.2v mellan 5-10ggr tid i mitten på dec. Han gjorde sedan klart för henne på nyårs dagen att han ångrar detta och måste försöka rädda sin familj. Detta har hon då vägrat accepterat och spred detta på Facebook! Och de resulterar ju till att det inte är mellan oss tre utan ganska många fler vet detta! Jag känner mig "stabil" eller hur man ska säga, det är så otrolig fel de han har gjort och att de har åter upprepas flera ggr!!! Men samtidigt vill jag ändå försöka men vill inte visa för honom att vi verkligen ska försöka fixa detta.... Jag är sååå otroligt kluven samtidigt som jag behöver kramar så vill jag slå skrika hata honom vad är rätt och fel att göra får jag krama utan att han tror att han är förlåten???!!! Kan jag krama honom även om jag kommer hata honom nästa dag??? Ska jag hålla mig kall? Detta kommer att hoppa fram och tillbaka en lång tid fram över Jag älskar ju denna kille. Vi har världens finaste barn och han är beredd på att göra vad som helst för att vi ska komma på fötter igen. Jag kan förstå att han inte har känt sig sedd men han valde den dåliga vägen istället för att prata med mig! Vi har sakt att vi ska gå i familje terapi men där är de nog väntetid.. Jag har ju min psykolog men han behöver också rensa fast det är han som har gjort fel!! Hur ska man tänka hur ska man orka med vardagen med 2barn? Jag orkar inte ens ge ett leende till dom man ska laga mat 2ggr varje dag 7 dagar i veckan hur orkar man hur orkar andra? Tacksam för svar.......

  • Svar på tråden När nån har varit otrogen!
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Att bli sviken av sin partner är en oerhört svår situation, för er är det dessutom så att det också spridits till andra. Det är en bra idé med familjerådgivning i en sådan här situation eftersom det är mycket att tänka på, att hantera tillsammans om det skall bli bra. Ditt förtroende för honom har raserats och det väcker mycket blandade känslor, ilska, ledsnad, hopplöshet mm. Alla dessa känslor måste få utlopp, på ett sådant sätt att du måste kunna visa dem och din partner stå ut med att ta emot dem. Förtroende kräver sedan lång tid för att byggas upp igen och det krävs ärlighet och öppenhet. Ni behöver också förstå vad i er relation eller hos honom som ledde fram till hans otrohet. Det är viktigt att du får hjälp och avlastning så att du orkar med barnen. Du skall inte ha någon speciell strategi utan det är viktigt att du kan vara som du är och reagera. Ni behöver också båda prata mycket med varandra.
    Hälsningar

    Gerdd

Svar på tråden När nån har varit otrogen!