äter mindre och mer sällan?
Hej vänner!
Suck hade jag skrivit ett inlägg och tror jag råkade radera det ;) har jag råkat skicka iväg det utan att hitta det igen så hoppas jag ni har överseende.
Min dotter är nio veckor idag, tio på tisdag. Är korrigerad ålder 3 veckor på tisdag.
Hon har sedan typ två tre veckor ätit 100 ml ersättning var tredje timma och ökat jätte bra i vikt. När man är prematurförälder, eller iaf jag..så har jag liksom hakat upp mig på det där med vikt, man vill ju att ens barn ska vara så "normalt" som möjligt och ligga där hon borde. Hon följer sin viktkurva.
Dock var vi på bvc igår och hon hade bara ökat 400 g på två veckor, men vår bvc sköterska sa att allt var bra.
Hon har varit förkyld sedan natten till torsdag och minskat matmängden från 100 ml till mellan 50-80. Är det verkligen normalt? bvc sa att hon kanske ligger i en "matsvacka" och kommer säkert igång snart.
Känns lite olustigt jag som är första gångs förälder eftersom vi i början av veckan ökade mängden mat för att se om hon behövde mer. Mån, tis och onsdag kunde hon äta mellan 100-135 ml och sedan helt plötsligt falla ner till 50-80 stressar mig. Samtidigt hade jag ammat hade jag inte kunnat fixera mig så på mängden..
ja suck..
någon som har något pigga upp tips?
bvc erbjöd en extra vikt för att stilla min oro, i slutet av nästa vecka om jag ville ha, eftersom vi inte skulle tillbaka förrän om tre veckor.