• Citrusfrukt

Ni som fått svar från fk ang graviditetspenning senaste månaden...

Ni som fått svar senaste månaden (både beviljat och avslaget), hur lång tid fick ni vänta efter att ni skickat in papprena innan svaret kom?

(Jag vet att det är 30 dagars handläggningstid och att det inte går fortare för mig att få svar bara för att det gått fort för någon annan, jag är bara nyfiken - och otålig) 

• Svar på tråden Ni som fått svar från fk ang graviditetspenning senaste månaden...
  • miss77

Jag skulle få svar senast idag (18:e) sa dom själva men har fortfarande inte fått nåt brev från dem. Ska ringa på måndag o kolla vad som händer.

• Ida 112

Jag fick också vänta ca 30 dagar. FK fick in ansökan den 17/1 och jag fick brevet med svar i går (beviljat). Ringde dock i tisdags för att höra hur det gick med mitt ärende och fick redan då veta att jag fått beviljat.

• Tila

Efter 30 dagar ringde jag för att jag vart irriterad och då sa handläggaren att hon "precis satt och kollade på min ansökan", efter 45 dagar fick jag ansökan tillbakaskickad och fick skicka in en ny bara för att min chef glömt att fylla i ett datum. Fick den beviljad efter ytterligare 30 dagar, ca 2 dagar innan jag skulle gå på ledigheten... Kul med försäkringskassan.

• AnkiC

Jag har inte fått mitt besked än. 30 dagar sen på torsdag.

• Lambi09

Fick mitt besked efter 30 dagar precis nästan ..

• AnkiC

Fick besked per telefon idag eftersom det inte kommit nåt på posten. Min ansökan kom in den 23/1 och beslutet togs 25/2. Jag fick heltid beviljat. )

• Frida 404

Fick svar ganska exakt efter 30 dagar, nu väntar dock överklagan då jag fick avslag. Redan sjukskriven 25% för problem med ryggen, men tanken är att jag ska gå om en månad. Någon som vet ungefär hur lång handläggningstid det är på överklagan?

• Citrusfrukt

Kan uppdatera och säga att jag fick svar över telefon efter exakt 30 dagar (ringde och frågade). Beviljat!

Svar på tråden Ni som fått svar från fk ang graviditetspenning senaste månaden...