• Anonym (otur?)

Jag har stämt min ex-sambo 3 ggr

Så illa är det faktiskt.
    Första gången jag stämde honom var i samband med skilsmässan då jag tyckte barnen skulle bo med mig och umgås med honom.
    Andra gången var när jag insåg att bodelningen inte gått rätt till. Han är skyldig mig massor av pengar.
    Tredje gången är nu, eftersom barnen har enorma problem med att bo hos sin pappa.

Jag är ledsen över varje gång det hänt men tycker samtidigt inte att jag kunnat göra annorlunda. Han är en mycket speciell person som det är oerhört svårt att samarbeta med och jag anser ju att det är detta som är boven i dramat..... men samtidigt förstår jag ju hur konstig jag måste framstå efter allt jag dragit igång.

Finns det någon mer som har det som mej? Jag vill ju inget hellre än att slippa allt detta men tyvärr är det nog t o m troligare att jag kommer att stämma honom ännu fler gånger i framtiden.

• Svar på tråden Jag har stämt min ex-sambo 3 ggr
  • Anonym

Vad stämss han för då? Vad gör han som är så fel i dina ögon? Dåålig trådstart som inte infar nåt

• Anonym (otur?)
    Anonym skrev 2012-02-18 17:48:54 följande:
    Vad stämss han för då? Vad gör han som är så fel i dina ögon? Dåålig trådstart som inte infar nåt
    Men..... det är inte det jag ville diskutera heller, därav den korta infon i trådstart. Jag undrar om det finns andra i samma/liknande situation. Du är nog inte det utifrån det du skriver.
  • Anonym

Hur ska vi veta om vi är i samma sits när vi inte ens vet i vilken du är i för du vill inte svara på det utan dum förklarar oss när vi frågar

• Anonym (otur?)

Ok! Point taken! Men jag tror ändå att man känner sig träffad om man är i samma eller liknande situation. Har du gjort något liknande? Menade inte att dum-förklara. Sorry!

• Anonym

jag tror du mer kommer göra så barnen far illa med dina stämningar än  nå framgång.

mitt ex hat stämt mig 2 ggr.. är mitt i andra gången och vi ärju inte mer "vänner" för att han stämmer mig hela tiden direkt...

men det är ju ett bra sätt att bråka på

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-19 09:12:56 följande:
    jag tror du mer kommer göra så barnen far illa med dina stämningar än  nå framgång. mitt ex hat stämt mig 2 ggr.. är mitt i andra gången och vi ärju inte mer "vänner" för att han stämmer mig hela tiden direkt... men det är ju ett bra sätt att bråka på        

nu var det inte det ts ville veta utan om vi är i samma situation som ts vilket ts poängterat att annat vill hon inte veta men jag håller fullständigt med dig
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-19 10:39:24 följande:

nu var det inte det ts ville veta utan om vi är i samma situation som ts vilket ts poängterat att annat vill hon inte veta men jag håller fullständigt med dig

det finns ju de som stämmer gång på gång... varför är de aldrig nöjda då..?
    för att de inte får boendet...? för jag tror inte att boförädlern stämmer gång på gång hela tiden har lite svårt att tänka mig det.

och kanske blir de inte boföräldrar för att de anses som konfliktfyllda som inte vill engagera sig i att samarbeta utan stämmer gång på gång vilket efter några gånger inte ser så bra ut att man gör hela tiden.
  • Anonym

Fast när man kommit upp i 3-4stämningar mot samma person oavsett vad det gäller då börjar tr snart reagera och kan ta bort barnen från den som stämmer hela tiden om allt men nu är det ot då ts inte frågar om det eller ens säger nåt längre så som nån sa dålig tråd och trådstartare som kunnat gett en bra och givande diskussion om ts velat men hon sätter ju normen med sina svar

• Anonym (otur?)

Akuta händelser har tagit min tid idag varför jag inte skrivit :(

Jag ser det faktiskt som att det hela inte är mitt fel. Känner mig inte som en omöjlig människa att varken vara med eller kompromissa med. Har ett jobb med människor och vet vad det handlar om att vara en av många och att stå åt sidan för andras viljor. Däremot är HAN helt omöjlig eftersom han ser saker på sitt sätt och ALDRIG böjer sig för annans åsikt. Han kan inte helt enkelt. Själv har jag böjt mig åt alla möjliga håll både under tiden vi höll ihop och tiden efteråt och har egentligen inga problem att fortsätta göra det. Barnen kan och vill jag däremot inte kräva detta av utan känner mig tvingad att gå vidare, för deras skull (han lyssnar alltså inte på dem heller utan står på sig och SKA ha som han VILL).

Som sagt tidigare; jag skulle alltså vilja veta om fler är i min situation där de känner sig tvingade till att göra saker som egentligen är mot deras egen natur pga ett omöjligt ex, liknande mitt.

(Jag är medveten om att man framstår som en helidiot som stämmer gång på gång.... inte det jag vill diskutera... vet redan :) och kan inget göra åt eländet. Skulle dock, alltså, gärna vilja komma i kontakt med andra i min situation, eller liknande. Detta kanske är fel ställe?)

• Anonym

Ja men om jag är i din sits vad ska vi göra då? Älta älta älta eller vad? Nej stämningar kommer slå mot dig själv

• Anonym (otur?)
    Anonym skrev 2012-02-19 19:55:01 följande:
    Jag har stämt exet 3ggr
    Kan du berätta lite mer? Känner du igen dig i det jag skrivit?
  • Anonym (otur?)
    Anonym skrev 2012-02-19 19:54:11 följande:
    Ja men om jag är i din sits vad ska vi göra då? Älta älta älta eller vad? Nej stämningar kommer slå mot dig själv
    Aha, jag fattade inte att du var samma person. Nej, kanske inte var nån bra idé. Älta är inte min stil utan jag söker nog förståelse för mitt eget agerande i att finna jämlikar. Får väl starta en medlemsgrupp istället. Kanske mer lämpligt ställe.
  • Anonym

Varför behöver du vår förståelse för ditt agerande? Huvudsaken är väl att du förstår det själv eller hur

Svar på tråden Jag har stämt min ex-sambo 3 ggr