Hur hanskas med pappan?
Har varit på Familjerätten och fått upprättat ett avtal angående umgänge med våran son som är 10 mån nu.(mån när vi gick isär)
Pappan hävdar att avtalet ej gäller för att han hade annat schema då. Men familjerätten och jag är överrens om att vi gjorde ett schema som inte var för hur det såg ut precis då,, efter telefonsamtal genom fr kom vi överrens om att göra ett annat schema tillsammans, hörde ej av honom på ett tag för att sedan höra att han var sjuk, vilket han var. efter detta har vi försökt att upprätta ett nytt schema, men när han var här blev han irriterad för att jag hade fel attityd och drog härifrån. Nu har det gått ca två månader sedan han var hos sin far sist.
Jag resonerar som så att: Det är inte min uppgift att ringa och be honom att umgås med sin son, eller fråga när var hur. Så som jag ser det försöker han straffa mig genom att ständigt förhala kontakten så jag ska få det jobbigt..
Ä det så att han kanske kommer förstå själv att det är för hans sons bästa. Att våra personliga problem ej ska gå ut över våran son.
Har bett fr om råd men de säger att de inte kan tvinga honom att umgås med sin son. så ingen hjälp därifrån.
Vad kan jag göra?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-18 21:31
3 mån när vi gick isär skulle det vara