Fler barn? Hjälp jag kan inte betämma mig!
Behöver hjälp att komma fram till ett svar... Har 4 barn, två stora 22 och 19 år och två små 4 och 2½. Vill egentligen ha ett till men vet inte om jag är galen. Nummer 3 (4år) var svår att bli gravid med och gjorde IVF, nummer 4 (2½ år) kom av bara farten utan IVF. Tog ut spiralen i somras och tänkte att blir jag gravid är det ju fantastiskt och blir jag inte så får det va. Blev gravid men det slutade med utomkvedshavandeskap akut operation och en äggledare mindre. Har nu fina frysta ägg som går ut fick vi veta för inte så länge sen, och de är ju unga om man jämför med mig :) och det är nu eller aldrig vad gäller dem.
Så inom mig vill jag ju ha en till men det som talar mot är att man ska rodda de liv man redan har, att min man tror att han inte klarar av tre små och inte vill ha fler och att jag börjar bli gammal och sliten.Men det är ju samtidigt sista chansen. Bestämmer mig i ena stunden för att köra och försöka återföra ett ägg och i andra stunden för att inte göra det. Håller på att bli tokig på mig själv som inte kan bestämma mig. Det ska ske om en vecka ungefär så nu måste jag ta ett slutligt beslut! Ser det lite som jag har 2 + 2 barn men de är ju trots allt 4 .
Är jag tokig? Hur skulle ni ha gjort? Hinner man med 3 små. Är det överjävligt eller finns det nått possitivt med det. Någon som haft liknande sits och hur blev det?
Tilläggas kan att det är 30% chans att det lyckas vid återföringen så ibland känner jag att ödet får avgöra men det är ju tokigt det med...