• Lisslo

Lägstanivå dagarna? Nån som har koll?

Hej!
    Väntar mitt andra barn,  v40+3 idag. Tänkte att jag skulle ta ut mina lägstanivå dagar nu när jag går hemma och väntar på att få åka in till bb.  

Dock fattar jag nada av förklaringen på Försäkringskassans hemsida när jag har loggat in.
    Det står nämligen att jag får 0kr per dag.

Någon där ute som vet hur det funkar. Jag har tagit ut alla mina "riktiga" dagar men inte sambon. 

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Lägstanivå dagarna? Nån som har koll?
  • goatess82

Du måste ha tagit ut 180 sjukpenningsdagar innan du kan ta ut dom låga så tyvärr nej!

• goatess82

Dina lägstanivådagar kan du ta ut precis när du vill! jag tog ut mina på helgerna när jag inte jobbade!

• Lisslo
    goatess82 skrev 2012-02-19 18:43:37 följande:

Dina lägstanivådagar kan du ta ut precis när du vill! jag tog ut mina på helgerna när jag inte jobbade!

Tack, ska ringa Försäkringskassan imorgon, skönt att få ett vettigt svar och allt klart på en gång. Ibland är det bättre så än formulär på internet.

Trevlig kväll! 
  • icelolly

Kan det vara så att de dagar som är kvar är sambons och att han måste överlåta till dig om du skall kunna få dem alternativt att det är hans 60 dagar som han inte kan överlåta?

• Lisslo
    icelolly skrev 2012-02-19 18:45:48 följande:
    Kan det vara så att de dagar som är kvar är sambons och att han måste överlåta till dig om du skall kunna få dem alternativt att det är hans 60 dagar som han inte kan överlåta?
    Jadu....man blir verkligen inte klok på alla konstiga regler. Får ringa fast man säkert hamnar i låååång telefonkö imorgon. Barnbidrag dag och allt =)

Tack för svaret iaf. 
  • goatess82
    icelolly skrev 2012-02-19 18:45:48 följande:
    Dom 60 är inte lägstanivå, det är bara på sjukpenningsnivå!
    Lisslo skrev 2012-02-19 18:45:23 följande:
    Tack, ska ringa Försäkringskassan imorgon, skönt att få ett vettigt svar och allt klart på en gång. Ibland är det bättre så än formulär på internet.

Trevlig kväll! 
    Gör så och hoppas det löser sig, go kväll=)
Svar på tråden Lägstanivå dagarna? Nån som har koll?