• Lolloooo

Tips på vad man ska tänka på, ska resa till kanarieöarna

Ska flyga för första gången med min 3 åring, vi har bokat allinclusive i en vecka till kanarieöarna.
    Vad ska man packa med sig?
    Är det nödvändigt med solskyddsdräkt eller räcker det att smörja in med solkräm?
    Det är ju inte så jättevarmt där nu, runt 20 grader.

Vad ska man tänka på vid flygresan?
    Vad brukar ni packa ner i handbagaget?

Jag kommer vara gravid i vecka 7-8 när vi åker,
    är det nått man bör tänka på?

Vore tacksam om du delade med dig av dina erfarenheter :)

• Svar på tråden Tips på vad man ska tänka på, ska resa till kanarieöarna
  • Callan

Hade det varit jag som åkte så hade jag bara kört solkräm. Men så är inte jag petig med sol heller.
    Massor med kul att göra på flyget för 5-6h kan bli långa ibland...

Annars inget särskilt!
    Kanarieöarna är ju rätt försvenska så  

• lövet

Jag hade absolut haft en solskyddsdräkt om ni ska vara på stranden/vid poolen. Man har ju inte solskydd för värmen utan för UV-strålningen. Det är enklare att dra på en dräkt än att smörja in och smörja om varje m.m. hela tiden. Med en solskyddsdräkt så behöver man ju bara smörja exponerade kroppsdelar med solskydd. Kolla t.ex sunmates solskyddskläder - dom brukar ha rea på våren.

Packa med lite varmare kläder oxå för det kan vara lite kyligt på kvällar osv nu.

Ta med underhållning och extra mat till flygresan. I handbagaget skulle jag ha lite extrakläder, snacks, och barnunderhållning. Jag brukar göra små "start och landningspåsar" med t.ex. några russin, små djurkex, salta pinnar, godis eller dylikt. Brukar oxå ha med någon liten överraskning att ta fram när dom börjar tröttna t.ex ett litet evighetsblock eller någon ny lite legofigur.

Annars finns ju allt på kanarieöarna så jag tror inte du behöver tänka på något speciellt

• kaffepaus

Kom ganska nyss hem från en 2 veckors semester på Gran Canaria :)

Vi hade ingen All inclusive, lagade all mat själv istället (vet inte vilket som är bäst)

Något vi totalt missade var varma kläder till kvällarna, det var 10 grader och mycket blåst.

Vi hade med oss en solskydds dräkt till sonen på 1,5 år men den togs aldrig ur resväskan. Använde solskyddsfaktor och lekte i skuggan istället.

Till flygresan hade vi bunkrat upp med massa små men nya leksaker och lite russin och Marie kex (sånt han aldrig får äta annars) vi hade även med oss en dvd spelare som en slags nödlösning och den gick varm!

Gravid är jag också! Haha ;) Jag tänkte mest på hur maten var men det gör jag ju oavsett om jag är gravid eller inte (jätte petig). Annars vet jag inte om det är något speciellt att tänka på.

Blöjor är jätte dyrt (kanske inte aktuellt).

Trevlig resa! :)

Svar på tråden Tips på vad man ska tänka på, ska resa till kanarieöarna