• HelenaH

Hur länge blöder man efter snitt?!!

Hejsan!

På torsdag är det 3 v sen jag blev snittad o vi fick vår pojk. Blöder fortfarande rätt rejält, visar inga som helst tecken på att avstanna...

Är snittad en gång innan, o då blödde jag som en vanlig mens, typ en vecka bara så det är ganska stor skillnad...

Hur länge är det "normalt" att blöda egentligen?

Tacksam för svar!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Hur länge blöder man efter snitt?!!
  • apricos

Jag blödde i 5 veckor, till och från.
    Ibland var det uppehåll på 2-3 dagar och så kom det till baka.

Så länge det inte luktar illa är det nog ingen fara.

• Lilli77

Jag blödde i flera veckor, i alla fall 5 om jag inte minns fel. Länge var det i alla fall.

• Mabaja

Man borde väl blöda lila länge efter snitt som efter en vaginal fl? Eftersom det är såret efter moderkakan som blöder och då är väl 6-8 veckor normalt?

• feliis

Jag blödde i två månader, andra månaden hade jag korta uppehåll på nåt dygn eller två då jag trodde det var över men så kom det tillbaka med dubbel kraft igen. Blev så trööött på det, speciellt att inte få använda tampong eller ta långa bad, kände sig ju aldrig fräsch för fem öre :( Hoppas du slipper ifrån det snart!

• Äppelkompott

Man blöder lika länge som efter en vaginal förlossning. I båda fallen så slits moderkakan bort från livmodern och ett sår uppstår. Det är lite olika hur länge man blöder, det beror på hur såret ser ut. Jag kommer inte ihåg exakt hur många veckor det var som jag blödde.

Går det inte som det ska, så får det bli som det blir!
  • IsabellaP

Är inne på min tredje vecka nu, men det varierar lite från dag till dag. Några dagar har jag klarat mig med bara trosskydd, men för det mesta är det bindor som gäller...
    Jag gillar inte bindor, men man har inget val egentligen.
    Det vanligaste är att man blöder 5-6 veckor, men vissa blöder kortare tid och vissa längre, samma gäller mängden. Men jag tycker att det kan sluta nu Glad 

Svar på tråden Hur länge blöder man efter snitt?!!