• Ela85

I väntan på ÄL med Pergotime

Hej på er!
    Är just nu på cykeldag 13 efter min första enkelkur med Pergotime.
    Väntar på eventuell ägglossning och jag blir snart tokig!! Dagarna går såååå långsamt!
    Någon mer i samma situation just nu? Behöver lite pepp...
    Försöker tänka på annat men det gååår inte.... Hoppas så innerligt att detta ska fungera!

• Svar på tråden I väntan på ÄL med Pergotime
  • längtar7580
    Desiderans skrev 2012-05-22 20:49:52 följande:
    Hej igen!

Här sitter en med världens värk i brösten. Började ikväll..ujujuj. Lite värk i underlivet också. Och lite i nedre delen av magen... Antar att det är ÄL-smärtor? Den glada gubben var borta på morgonens test så jag antar att vi har prickat ägglossningen precis...

Nu...otålig väntan....hehe.

Ta hand om er där ute! Solig 
    Låter underbart , önskar dig all lycka och ett super fint plus snart :)
  • längtar7580

Idag är jag jätte ledsen, vi var på vårt första möte med fertiliteskliniken i KS.
    Allt var bra i början, men läkaren sa att mitt AMH värde var jätte lågt på 0,5 , ska vara på 0,7 om man ska försöka med ivf. :(((
    Allt bara svartnade för mina ögon, hörde inte ens vad läkaren sa.
    AMH visar äggreserven man har, men vet ej om det påverkar kvaliten, kanske den gör.
    Rättare sagt jag bildar få ägg.
    Men han ville ge oss en chans ändå, men chansen e liten om vi ska lyckas med ivf. :(((

Jag har 3 underbara barn innan med en annan man, vilket jag är överlycklig för, finns andra som inte ens kan få barn.
    Min nuvarande har inga egna barn, vet att han största önska är att få sitt eget.
    Funderar till o med att släppa honom och få sin chans med någon annan.

Just nu känner jag mig nere, vill bara gräva en grop o lägga mig där.

Har fortfaraande inte fått min mens efter inseminationen, men nu tvekar jag att det har funkat. Säkert var det bara tomma äggblåsor.

Orkar inte.....

• Desiderans
    längtar7580 skrev 2012-05-24 16:13:14 följande:
    Idag är jag jätte ledsen, vi var på vårt första möte med fertiliteskliniken i KS.
    Allt var bra i början, men läkaren sa att mitt AMH värde var jätte lågt på 0,5 , ska vara på 0,7 om man ska försöka med ivf. :(((
    AMH visar äggreserven man har, men vet ej om det påverkar kvaliten, kanske den gör.
    Men han ville ge oss en chans ändå, men chansen e liten om vi ska lyckas med ivf. :(((

Jag har 3 underbara barn innan med en annan man, vilket jag är överlycklig för, finns andra som inte ens kan få barn.
    Min nuvarande har inga egna barn, vet att han största önska är att få sitt eget.

Har fortfaraande inte fått min mens efter inseminationen, men nu tvekar jag att det har funkat. Säkert var det bara tomma äggblåsor.

Orkar inte.....
    Verkligen tråkigt att höra Rynkar på näsan Men vi fortsätter att hålla tummarna för att det funkade med inseminationen!!

Själv är jag på cykeldag 27. De två senaste månaderna har jag fått mens dag 25-26, men nu är det inga tecken alls på att den är på väg. Stick emellanåt i underlivet och ibland smärtar det till något fruktansvärt i brösten och försvinner igen. Känner mig kvalmig och illamåendet kommer i vågor. Vet inte om det kan vara biverkningar på progesteronet?

Fortsätter att hoppas.....
  • isadora81

Orkar inte.....
    Åh vad tråkigt! Kan ni inte använda äggdonator men med hans spermier. Då får han ju ett biologiskt barn och ni får ett barn tillsammans. Känn inte alls att du ska behöva släppa honom. Ni fixar det här tillsammans!
  • Desiderans

Orkar inte.....
    Hej...
    Åh, vad ledsen jag blir när jag läser ditt inlägg. Förstår verkligen att du blir väldigt besviken över detta besked. Men kanske det finns andra lösningar? Kan man inte ansöka om att få donerat ägg?
    Hoppas verkligen att det löser sig för dig....

• Desiderans

Själv började jag blöda i fredags på dag 37 (!!). "Kände mig" gravid...Hade till och med börjat må illa... och gör det fortfarande och det kommer i vågor. Negativa grav-test, så jag antar att det inte har funkat denna gång heller.

• Ela85

Hej tjejjer!
    Hur går det för er? Jag har inte varit aktiv här på ett tag...
    I höst är det dags att ta tag i bebisverkstan igen! Då ska vi äntligen kontakta privat gyn.
    Alla försök har legat nere hos oss ett tag nu, och nu är det semesterstängt.
    Så nyfiken på att höra från er andra?!

• Desiderans

Hej!

Vi har haft ett misslyckande till. Och nu är remissen till IVF inskickad.... i väntan på svar försöker vi leva livet så gott det går.

Är också nyfiken på er andra? 

• pinglan2012

Jag gick ju vidare på IVF och jag blev gravid! ... för att få missfall i v.6 Rynkar på näsan

Blir att göra ett nytt försök nu i höst, ta ett embryo från frysen (jag har många "reserver" som tur är iaf).

Så tråkigt att höra att det inte  verkar ha gått så bra för er med Pergotime Rynkar på näsan

• 12324765767

Pergotime var ingenting för oss heller.. Jag har tagit min 4:e kur, med lyckad ÄL, men känner på mig att det inte tagit sig den här gången heller. Så jädrans trist och jobbigt. IVF-remissen skickades in i början av Maj men vi har fortfarande inte hört ett pip.. Nu har dom sommarstängt fram t.o.m. augusti och jag kommer ligga på och ringa vad fasiken som händer. Vårdgaranti.. My ass..

Jag drömmer, jag vill och jag hoppas.. Snälla + bli vårt..
  • Ela85
    pinglan2012 skrev 2012-07-24 21:06:47 följande:
    Jag gick ju vidare på IVF och jag blev gravid! ... för att få missfall i v.6 Rynkar på näsan

Blir att göra ett nytt försök nu i höst, ta ett embryo från frysen (jag har många "reserver" som tur är iaf).

Så tråkigt att höra att det inte  verkar ha gått så bra för er med Pergotime Rynkar på näsan
    Beklagar ditt missfall! Men tur att det finns "reserver" som du skriver! Då blir inte proceduren lika lång väl?

Desiderans och Nicholeski, hoppas att ni får komma till inskrivning fort fort! Men tiden har verkligen en tendens att snigla sej fram i väntans och hoppets tider.......

I mårrn ska jag ringa för att skriva in oss på en privat gyn som sagt, hoppas på lite smidigare och snabbare process därifrån än genom landstinget! Sen känns det som att dom är mer kunniga och kanske lite villigare att testa andra alternativ innan det blir IVF.

Vi får väll se...

Föressten vad anser ni andra om att resa långt gravid? Vi planerar en längre resa, och jag känner som så att man kan ju inte hänga upp hela livet på att man kanske (förhoppningsvis) blir gravid... Man får väl ta det då isf beroende på tidpunkt och mående. Eller hur tänker ni?
  • isadora81

Min första enkelkur pergotime funkade ju inte. Sen fick jag ta en paus eftersom det kom fram att jag hade för höga tsh-värden så min gyn ville ställa in mig på levaxin innan vi körde med dubbelkur. Jag har även hunnit med en misslyckad äggledarspolning. Den gick inte att genomföra eftersom de inte kunde hitta någon öppning i livmodertappen. (Det kan ju vara en anledning till att det inte fungerar!!!) Jag har även fått diagnosen pco.

Den här månaden kom ägglossning på dag 63 och som en klocka så kom mensen på dag 77 vilket är idag. På dag 5-9 kör jag dubbelkur pergotime och på dag 11 ska jag till gyn för att se om detta funkar. Jag hyser inga större förhoppningar om det men nästa steg blir remiss till ivf så jag ser detta bara som ett steg på vägen.

Svar på tråden I väntan på ÄL med Pergotime