Duckan skrev 2012-02-20 22:22:38 följande:
Det största förändringen är ju att vår dotter har berikat vårt liv så enormt. Innan vi fick henne så var vi ju nöjda med hur vi levde och kunde säkert levt så några år till. Men efter att vår dotter kom, så har vi pratat om - VAD gjorde vi när vi inte hade henne? Livet vårt blev så mycket mera meningsfullt.
Visst har Siri berikat vårat liv också, men inte så att jag inte fattar vad jag gjorde innan henne. Det glömmer man väl inte bort? Skulle 32 år av mitt liv bara varit blaha för att jag inte hade barn? Näe, det kan jag inte skriva under på.
Klart att man inte glömmer bort det som var innan. Skulle aldrig byta bort de år jag hade innan vi fick barn. Men för mig så blev livet mera meningsfullt när vi fick vår dotter. Det var en pusselbit som föll på plats. Och det var inte förrän den kom på plats man insåg att det var en som saknades.
Men så är alla olika, vet det som tycker att barnen har tagit bort något ur deras liv och de längtar efter att barnen blir större så de kan få sitt igen. Inte för att de inte älskar barnen i fråga utan tycker bara småbarnsåren är ett härk. Och så är det bara.