• tvillingarpågång

Nya Nan HA 1

Är det någon här som ger sitt barn Nan HA 1 och som har märkt någon skillnad nu sen de bytt förpackning och tillverkningssätt?

Mina 5 månaders tvillingkillar har ätit HA 1 länge nu och mått jättebra av det. Men sen i lördags har de då ätit av den "nya" varianten som det egentligen inte ska vara någon skillnad på vad jag förstår. Men de har blivit jättegasiga i magen och pruttarna luktar verkligen pyton! :) De bajsar också något oftare än vanligt och det är lösare konsistens än normalt Nästan diarréaktigt..  De fick sina 5 månaders sputor i fredags så jag vet inte om det istället är dem det beror på... Det är allmänt mycket grinigare och tröttare bebisar jag  har här hemma...

Är det nån som använder Nan HA 1 som märkt någon skillnad?

• Svar på tråden Nya Nan HA 1
  • mamma mia maria
    tvillingarpågång skrev 2012-02-21 10:06:23 följande:

Är det någon här som ger sitt barn Nan HA 1 och som har märkt någon skillnad nu sen de bytt förpackning och tillverkningssätt?

Mina 5 månaders tvillingkillar har ätit HA 1 länge nu och mått jättebra av det. Men sen i lördags har de då ätit av den "nya" varianten som det egentligen inte ska vara någon skillnad på vad jag förstår. Men de har blivit jättegasiga i magen och pruttarna luktar verkligen pyton! :) De bajsar också något oftare än vanligt och det är lösare konsistens än normalt Nästan diarréaktigt..  De fick sina 5 månaders sputor i fredags så jag vet inte om det istället är dem det beror på... Det är allmänt mycket grinigare och tröttare bebisar jag  har här hemma...

Vad intressant attdu säger så...jag har inte reflekterat att de ändrat så mycket...lite på förpackningen bara. Men då är säkert innehållet ändrat för min dotter har ätit NAN 1 länge och nu så är hon väldigt trött och kinkig...från att ha varit så pigg o glad hela tiden. Hon äter mycket mindre än vad hon gjort och därför bajsar hon inte alls mycket nu. kanske man ska kolla upp mer noggrant vad det är de har ändrat!!!!!!
  • mamma mia maria
    tvillingarpågång skrev 2012-02-21 10:06:23 följande:

• mamma mia maria
    mamma mia maria skrev 2012-02-21 11:40:45 följande:

Vad intressant attdu säger så...jag har inte reflekterat att de ändrat så mycket...lite på förpackningen bara. Men då är säkert innehållet ändrat för min dotter har ätit NAN 1 länge och nu så är hon väldigt trött och kinkig...från att ha varit så pigg o glad hela tiden. Hon äter mycket mindre än vad hon gjort och därför bajsar hon inte alls mycket nu. kanske man ska kolla upp mer noggrant vad det är de har ändrat!!!!!!

Förresten ska inte du använda 2:an nu....är inte det från 4 månaders bebisar?
  • tvillingarpågång

Nej jag tror att de har ändrat det till 6 månader nu om jag inte missminner mig. Fast det här är inte den vanliga Nan 1 som jag pratar om utan det är en annan variant som de säljer som heter Nan HA 1. De har bland annat bytt till plåtburkar och så står det på den att de har bytt tillverkningsprocess men att det är samma näringsinnehåll..

• Jakan

Hej! Gör Nan Ha 1 att babyn bajsar lättare? Jag undrar också var man köper det då jag aldrig sett den när vi handlat. Tack för svar:)

• 0911

Har hänt exakt samma sak för oss! Sonen är tre månader o fått magknip o pruttar samt bajsar oftare. Förr var det två dagar emellan. Såg Dock att pulvret är annorlunda utseende mässigt då jag doserade med gamla! Väldigt konstigt. Tog upp detta med BVC men hon sa att det var samma. Tråkigt då man ger detta för att just undvika magproblem , men verkar ha blivit lite bättre här som tur är!

• Snow Crash

Nu använder jag inte NAN HA utan vanliga NAN 1, men den har också blivit lite ändrad. Det är mer järn i, och det kan påverka magen. Blandar just nu hälften gamla och hälften nya, men det märks att lilltrollet inte riktigt är som vanligt i magen.
    Så om det är mer järn även i nya NAN HA, så skulle det kunna vara det som spökar.

• Mirr3

Min son är 8 v snart 9 och jag gav honom Nan HA 1 och jag började ge min son den Nan HA 1 i den nya förpacknigen för några dagar sedan och han har blivit mer gasig i magen och bajset är annorlunda. Så märker skillnad på denna och den andra Nan HA 1 jag gav honom.

• tvillingarpågång
    Jakan skrev 2012-02-22 15:27:06 följande:
    Hej! Gör Nan Ha 1 att babyn bajsar lättare? Jag undrar också var man köper det då jag aldrig sett den när vi handlat. Tack för svar:)

Tja det ska vara mildare för magen än andra ersättningar. Lite dyrare också...
    Det finns på det ica maxi som vi handlar på men jag vet att det inte finns i alla affärer. Man får leta lite,,, 
Svar på tråden Nya Nan HA 1