• gryning2

Erik vanligt tilltalsnamn bland små?

Min yngsta heter Erik och det vet man ju att det är sveriges vanligaste namn. Det ligger också på plats 13 på namnlistan 2011. Men jag vet inte om den listan inkluderar både tilltals- och andranamn? Min fundering är hur vanligt Erik är som tilltalsnamn på riktigt små. Jag vet ingen annan Erik som är under 3 år iallafall.

Mamma till H född 071017 och E född 110708
  • Svar på tråden Erik vanligt tilltalsnamn bland små?
  • attvaramammaärdetbästa

jag har en Erik, det är hans tilltalsnamn och faktiskt det enda namn han har förutom efternamn. Jag har också funderat på det där, jag har under hans liv inte heller träffat på några andra små som kallas Erik, nu är han 4,5 år.  många har det som andranamn dock. 

• gryning2

Ja man vet ju att namnet är väldigt vanligt men det skulle vara praktiskt om det inte var flera i klassen med samma tilltalsnamn. Får se när han börjar dagis om det är några andra Erik. Det är fint iallafall =)

• Coyote

Jag känner åtminstone sju stycken små Erik under tre år, genom jobbet då. Så det är inte särskilt ovanligt.

• gryning2
    Coyote skrev 2012-02-27 10:18:39 följande:
    Jag känner åtminstone sju stycken små Erik under tre år, genom jobbet då. Så det är inte särskilt ovanligt.
    Okej nej man räknar ju med att det ska vara flera Erik i klassen eftersom jag vet hur vanligt det är =) Man skulle ha valt något annat om det hade känts viktigt att han skulle vara ensam om det.
  • Erkens mamma

Jag har en Erik på 8 år och på hans skola finns det en till med samma namn dock inte i hans klass.

På mina yngre barns dagis finns en Erik. På 54 barn...

Så visst finns dem men att det skulle vara typ 2-3 st i varje klass är inte så troligt.

• moncen80

min son heter eric men han har ju hunnit fylla 5

Svar på tråden Erik vanligt tilltalsnamn bland små?