normalt att få ont?
jag är ju nyss blviit gravid,enligt uträkningen är jag i vecka 5.
jag har ofta små värker/smärtor som känns som mens värk
är dette normalt?eller kan jag vänta mig att förlora denna også?
jag är ju nyss blviit gravid,enligt uträkningen är jag i vecka 5.
jag har ofta små värker/smärtor som känns som mens värk
är dette normalt?eller kan jag vänta mig att förlora denna også?
Det är normalt. Det känns som mensvärk när det sliter o drar i livmodern när den ska töjas ut. Det känns mest i början av graviditeten. Grattis och lycka till.
tackar för svaret,då kan jag alltså slappna av lite mer,har varit jätteorolig.
vad glad jag är att denne sidan finns,
så slipper man sitta med massa frågor.
när skall man kontakta en barnmorska?
Jag själv blev så glad när testet äntligen visade gravid, att jag ringde och bokade tid på en gång. BM tyckte att det var bra för då hinner man läsa information som de skickar ut i lugn och ro.
Kan även rekomendera boken "Stora boken om barn ( att vänta och föda. Barnets första sex år)
var inte orolig....det e för det börja hända saker med din bebis...fullt normalt.....så bara njut
Oh, jag håller tummarna för dig! Enligt uträkningsverktyget här på FL skulle jag vara vecka 4+1, men jag vågar inte tro det... Det känns som om mensvärken är på gång ungefär, fast lindrigare. Men kan det vara livmodern som tänjs ut så här tidigt? Borde inte det komma liiiite senare...? Ni som vet, svara genast!
om man tänker logiskt...så är det livmoderen som töjs,
detä r ju trots allt nått som växer der inne,
jag har haft lindrig " mensvärk" nu i över en vecka,och insett att det inte är mensen som är på gång i allf.
är nu i vecka 7 från imorgon
Hej
Jag ar oxa med barn nu..Antligen! Jag ar sa himla glad, men kanner att jag inte riktigt kan vara SUPER glad..ar lite radd for missfall..hade samma smärtor som icebabe. Kanns skont att höra att det ar normalt. Ar oxa i vecka 5.
Oj vad kul, jag hoppas att jag också är i samma sits...! Har ni testat +? Jag menar så att ni VET? Vågar inte riktigt göra det än, kan ju hända att cykeln hakat upp sig till 49 dagar igen.
Vill bara säga att jag har haft väldigt mycket värk i början,, ända fram till vecka 9-10,, och varit nervös,,men det är fullt normalt,, det bara växer och gör mysigt där inne,, ska ju vara där i nio månader!!
Kramizar
Netski=
de bästa du kan göra är att testa dig,på så sätt om du inte skulle va gravid
karnsje mensen kommer igång då efter det är bekreftat.
har varit med om det själv några gånger,att den har hengt upp sig.
jag visste nestan innan att jag var gravid pgr av symptomene,
gjorde ett test och den visade på en gång utan tiden man skall vänta
ett starkt pluss.
Testade + igår!
Har oxå testat + o har samma värk som en del av er...blev lite orolig men har fått höra att detta är normalt när livmodern vidgar sej...