• MissSummer

Fick ni minskad lust av hormonella p-medel?

Verkar vara vanligare än man tror, många kanske inte vet om det eftersom de gått på hormonella p-medel hela livet, men jag märkte en jäkla skillnad när jag slutade.
    Personligen tror jag det kan vara boven i dramat i många fall av "oförklarlig avsaknad av lust".

Hur är/var det för er?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick ni minskad lust av hormonella p-medel?
  • annca

Ja OCH nej.
    Det är olika med olika hormonpreparat.
    Av vissa jag testat  definitivt ja
    andra inte alls.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • cloudberry79

Ja, märkte inte det förrän jag slutade helt  med hormoner.

If you love me - please don't feed me!
  • Newbride2008

Oja! Det är som natt och dag att vara utan skiten!

• alice85

Jag trodde inte det men jag hade haft p-piller/p-stav/p-ring sen jag var 15 och slutade när jag var 26 så jag visste inte riktigt hur det skulle vara utan. Men när jag slutade så... ja  , jösses, det var en stor skillnad. Nästan så att det är jobbigt haha!

• 3tjejer

Inte av p-piller, men när jag tog mini-piller minskade lusten verkligen.

• Anonym

JA! Äter p-piller, och har i princip aldrig lust längre.

• Themis

Har påven en stor hatt? Obestämd

If I'm reasonably nice, assume that you're reasonably intelligent. (Most of the time)
  • MissSummer
    alice85 skrev 2012-02-22 10:30:31 följande:
    Jag trodde inte det men jag hade haft p-piller/p-stav/p-ring sen jag var 15 och slutade när jag var 26 så jag visste inte riktigt hur det skulle vara utan. Men när jag slutade så... ja  , jösses, det var en stor skillnad. Nästan så att det är jobbigt haha!
    Ja fyfan, man är ju som en löpekatt ibland (utan hormonella p-medel alltså!)
  • alice85
    MissSummer skrev 2012-02-22 13:01:48 följande:
    Ja fyfan, man är ju som en löpekatt ibland (utan hormonella p-medel alltså!)
    Haha jaaa! Helt galet att det kan vara sån skillnad. Tror att många relationer hade blivit bättre utan hormonellt p-medel...
  • Anonym
    alice85 skrev 2012-02-22 14:02:08 följande:
    Haha jaaa! Helt galet att det kan vara sån skillnad. Tror att många relationer hade blivit bättre utan hormonellt p-medel...
    Beror väl på att många killar inte vill sätta på sig en kondom kan jag tro, vilket är synd =( Jag har "tur" då jag hittat en kille som kan tänka sig att använda kondom, även i ett längre förhållande =)
  • MissSummer
    alice85 skrev 2012-02-22 14:02:08 följande:
    Det tror jag med, och jag tror att många tjejer går runt och är okåta utan att förstå sambandet.
    Men det är klart, har man käkat p-piller i 10 år så vet man ju inget annat, man kanske tycker att "det funkar", fastän man egentligen skulle kunna ha det 10 ggr bättre.
  • alice85
    MissSummer skrev 2012-02-22 14:26:19 följande:
    Det tror jag med, och jag tror att många tjejer går runt och är okåta utan att förstå sambandet.
    Men det är klart, har man käkat p-piller i 10 år så vet man ju inget annat, man kanske tycker att "det funkar", fastän man egentligen skulle kunna ha det 10 ggr bättre.
    Mm precis. Som det var för mig. Känner mig nästan lite nyfrälst nu och vill predika om fördelarna att inte har hormonellt p-medel. Fast förstår ju att det funkar bra för vissa, men för mig var det verkligen ett uppvaknande. Lusten känns som en urkraft, något som finns inom mig och som måste få utlopp (haha nu låter jag som Ranelid), inte något som ska väckas av en ivrig kille. Sambon behöver inte truga och lirka mer om man säger så ;)
  • lykantrophona

Nej. Jag tog också nyligen en paus med p-piller, så borde märkt om det var skillnad, men det var det inte. Jag har ganska hög sexlust hela tiden. Skillnaden är att den är jämnare med p-piller. Istället för ointresserad ena veckan och vill ha sex 3 gånger per dag en annan vecka utan p-piller, så kan jag med p-piller vilja ha sex ungefär varje eller varannan dag, oavsett tid på månaden.

• Anonym

japp! När jag tog bort p-staven så blev det ett riktigt uppsving i sexlivet! Inte för att det var dåligt innan man det blev mycket enklare att komma igång och jag kan bli kåt bara vi tar på varann eller klappar varann på våg ut ur köket eller så, så var det nog inte förut

Svar på tråden Fick ni minskad lust av hormonella p-medel?