• Sophilina

    Värk, älflytningar men negativt ältest?

    Hej på er!

    Tänkte bara kolla om någon kan hjälpa mig lite, eller om någon har någon teori om vad som händer i min kropp...?

    Jag har alltid haft sjukt lätt för att bli gravid, det har räckt med sex EN enda ggn i samband med äl och plusset har varit ett faktum. Dessvärre har det även resluterat i plus när vi skyddat oss, så tyvärr har jag ett par aborter bakom mig.

    Jag tappade min första hormonspiral o innan jag väl fick ut den hade jag lyckats bli gravid helt utan förvarning så när jag skulle sätta in en ny gjordes en abort. Den andra (likadana) hormonspiralen mådde jag skit av rent hormonmässigt så den fick dom slutligen op bort då den vuxit fast upp och ner. 

    När detta hänt var det läge för att börja med bebisverkstan och med tidigare erfarenheter va jag stensäker på att det skulle gå fort!
    Men nej, vi har nu försökt i 7 månader och inte ett skit händer och vi har insett med hjälp av tester att jag inte har någon äl!!
    Behöver jag nämna hur frustrerande detta är?!!
    Vi får ju vackert ställa oss i samma led som alla andra (vilket jag självklart förstår) och försöka ett år innan vi får hjälp, vilket knäcker mig!

    Nu är jag på dag 12 och min cykel är på 24-26 dagar så bm sa att min ev äl bör vara nu. Vi testar o testar men inga glada gubbar så långt ögat kan nå =(
    Däremot känns det som om jag har äl, har alltid varit känslig för det och känt av det och det känns precis likadant som det alltid annars har gjort om man bortser från de senaste 7 månaderna. Jag var stensäker på att min äl kommit igång av sig själv nu, då jag både har mensvärk/molvärk i magen o ryggen plus att dom karaktäristiska äl-flytningarna hållt på både igår och idag. MEN! Äl-testet visar ingen glad gubbe, varken igår eller idag??
    Man tappar ju lätt hoppet då...

    Jag vet att det bara är att invänta bim och se vad som händer då, men jag skulle gärna vilja veta om jag har äl eller inte så man inte bygger upp några förväntningar o sen bara blir ledsen o besviken igen.

    Så vad tror ni, ska jag lita på min kropp eller äl-testerna? För just nu talar dom INTE samma språk tyvärr...

    Tack för er hjälp, den uppskattas =)
                      


    ♥☆ Pojke 2004 ☆♥
  • Svar på tråden Värk, älflytningar men negativt ältest?
  • Salila

    Har oxå ÄL problem så jag förstår din frustration. Men som svar på din fråga så är det ju som så att det är ju meningen att ÄLtest ska ge utslag INNAN ägglossning. Ca 48-24 timmar. Har ägglossningen redan varit så är det ju försent att testa.

Svar på tråden Värk, älflytningar men negativt ältest?