Har ansökt om förskoleplats nära vårt gemensamma hem, men får väl ändra plats. Det är iaf i samma kommun.
Det är jobbigt, och om det ska hända så kan det likväl hända nu.
Pappan hade sedan tidigare ansökt om föräldraledighet i dag i veckan, vet inte hur det kommer bli.
Från pappans del känns det som ett enda spel. Så jag vet intget förrän det verkligen händer.
Senast förklarade han hur han kände i ett sms. Önskade att han vågade PRATA med mig och förklara hur hans hjärna och hjärta fungerar.
Jag älskar honom visst, men vi har en osund relation, och med hänsyn av min och barnets framdisa psykiska hälsla, så separera vi.
Vi har bråkat mycket redan nu, och jag vill inte att barnet ska ta skada. Gjort är gjort men inte mer.
Mitt drömscenario, skulle vara separata hem, Att vi löser umgängesfrågan på ett bra sätt, Att vi 3 kanske kan träffas i dag i veckan ute, äta och leka. Umgås villkorslöst.
Går det? Att man inte har några förpliktelser, bara att barnet nån gång kan vi ha en "riktig" familj?
Vet inte om pappan vill det, han blir arg för att jag inte vill försöka men jag inser att jag inte mår bra, eller blir respekterad, och hur än pappan vill, så kommer hans "dumma" bettende tillbaka.
Han svarar inte mig i telefon nu efter vi separerat, endast när han druckit. Han vill väl inte parat med mig och när han druckit har han inte omdömmet att sålla bort mitt samtal.
Jag vill inte att mitt barn ska bli förstört, och om vi kan vara lite bättre föräldrar på varsitt håll, så ja!
Även om jag länge var emot separationen länge.