• SJN

Vilket pojknamn är finast (ska kunna funka på engelska)

Vi har en pojke som är drygt en vecka gammal. Min man och jag har kommit fram till de här fem namnen men har nu svårt att bestämma oss. Efternamnet börjar med J. Tacksam för er röst!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket pojknamn är finast (ska kunna funka på engelska)
  • Butterscotch
    SJN skrev 2012-02-24 09:13:42 följande:
    Tack, det här kommer att ta ett tag till inse jag!
    Ja, det är inte lätt Vi tog nog fyra månader på oss att bestämma sonens namn (också ett svensk/engelskt namn eftersom min man är engelskspråkig).
  • Lenora

Det är inte lätt, det tog oss nästan ett halvår att hitta ett namn som vi båda var överens om som fungerade både på engelska och svenska.

Men då hade jag alltid tänkt mig att min dotter skulle heta Fanny vilket min engelske make förstås inte var förtjust i. 

• Millan83

Jag röstade Nicholas! Uttalen är ju väldigt lika på de olika språken! 

Jag skulle dock hoppa över  Isak, som nån föreslog! Mest för att vi alltid sa Isak, my brother ( I suck my brother, varför man nu skulle vilja säga det, men det var något som "man" sa, ungefär som aj baj pink skiiiiit).  

• FridaKarin

Vill ni att man ska uttala namnen lika också? Som David är ju väldigt olika i uttal i svenska och engelska. Medans William och Jack t.ex låter lika. 

• Butterscotch
    Millan83 skrev 2012-02-24 14:48:01 följande:
    Jag röstade Nicholas! Uttalen är ju väldigt lika på de olika språken! 

Jag skulle dock hoppa över  Isak, som nån föreslog! Mest för att vi alltid sa Isak, my brother ( I suck my brother, varför man nu skulle vilja säga det, men det var något som "man" sa, ungefär som aj baj pink skiiiiit).  
    Fast Isak uttalas ju inte "I suck"...?

Vill ungar retas så gör de nog det oberoende av vad objektet för retandet heter.
  • Millan83
    Butterscotch skrev 2012-02-24 14:53:29 följande:
    Fast Isak uttalas ju inte "I suck"...?

Vill ungar retas så gör de nog det oberoende av vad objektet för retandet heter.
    Nej, det är väl mer "I sack".. Menade alltså nu det engelska uttalet! Vi retade ingen, det var ingen som hette Isak. Men namnet är för mig för evigt märkt. haha, Knepigt!
  • SJN

Just nu tror jag att vi kommer att bestämma oss för Nicholas eller Jakob/Jacob. Men jag är ändå lite osäker på namnet Jacob eftersom det ligger på nummer 13 i mitt hemland (19 året innan) och jag är rädd för att han måste alltid då använda sitt efternamn där. Maken gillar dock Jacob bäst.

Undrar om det är tråkigt för ett barn att få heta "Jacob J" i skolan? 

• SJN

De har "internationella namn" som skulle passa ihop med de andra namnen. 

• MissAdelaide

Min son heter Colin och det är ju mer ett engelskt namn. Tycker det är superfint.
    Av era förslag tycker jag nog Nicholas

• LadyE

Erik - Eric och Lukas - Lucas, Paul skulle ju också kunna funka Glad

Svar på tråden Vilket pojknamn är finast (ska kunna funka på engelska)