Vilket pojknamn är finast (ska kunna funka på engelska)
Vi har en pojke som är drygt en vecka gammal. Min man och jag har kommit fram till de här fem namnen men har nu svårt att bestämma oss. Efternamnet börjar med J. Tacksam för er röst!
Vi har en pojke som är drygt en vecka gammal. Min man och jag har kommit fram till de här fem namnen men har nu svårt att bestämma oss. Efternamnet börjar med J. Tacksam för er röst!
Det är inte lätt, det tog oss nästan ett halvår att hitta ett namn som vi båda var överens om som fungerade både på engelska och svenska.
Men då hade jag alltid tänkt mig att min dotter skulle heta Fanny vilket min engelske make förstås inte var förtjust i.
Jag röstade Nicholas! Uttalen är ju väldigt lika på de olika språken!
Jag skulle dock hoppa över Isak, som nån föreslog! Mest för att vi alltid sa Isak, my brother ( I suck my brother, varför man nu skulle vilja säga det, men det var något som "man" sa, ungefär som aj baj pink skiiiiit).
Vill ni att man ska uttala namnen lika också? Som David är ju väldigt olika i uttal i svenska och engelska. Medans William och Jack t.ex låter lika.
Just nu tror jag att vi kommer att bestämma oss för Nicholas eller Jakob/Jacob. Men jag är ändå lite osäker på namnet Jacob eftersom det ligger på nummer 13 i mitt hemland (19 året innan) och jag är rädd för att han måste alltid då använda sitt efternamn där. Maken gillar dock Jacob bäst.
Undrar om det är tråkigt för ett barn att få heta "Jacob J" i skolan?
Såg att du hade två till barn. Vad heter dom då?
De har "internationella namn" som skulle passa ihop med de andra namnen.
Min son heter Colin och det är ju mer ett engelskt namn. Tycker det är superfint.
Av era förslag tycker jag nog Nicholas
Erik - Eric och Lukas - Lucas, Paul skulle ju också kunna funka