• Forumvärd

Sessan har fått sitt namn! Vad tycker du om namnet? Tävla och vinn!

Passa på att tävla om ett exklusivt set, Royal Bäbis värt 199:-, från Åhléns för att hylla vår nya prinsessa. Solig

Skriv vad du tycker om valet av namn + motivera varför just din prins eller prinsessa förtjänar detta fina set.
    Skriv vilken färg samt storlek du önskar.

Tävlingen pågår t.om söndagen den 26/2

Två lyckliga vinnare presenteras på måndag 27/2

Vinnarna laddar sedan upp en bild i Åhlénsgruppen på sin bebis iförd det fina kittet.

Lycka till! Skål

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-24 15:19
    Den lilla Sessan kommer att döpas till
    Estelle,Silvia,Ewa,Mary och få tilltalsnamnet Estelle
  • Svar på tråden Sessan har fått sitt namn! Vad tycker du om namnet? Tävla och vinn!
  • mayya13

"Estelle var ett mycket sött namn på den lilla sessan som nyss såg första ljuset - modernt, nytt & fräscht kan nog bara vara possitivt för kungahuset" :)

Hej hej, jag väntar tvillingar i maj, den ena är en tjej & nr 2 vet jag inte ännu:) Gärna storlek 62 ( i dubbel uppsättning om möjligt:)))

Kramar

• TapetKlister

Estelle, - från början var jag väldigt skeptisk till namnet, troligtvis eftersom det var första gången jag hörde det.
    Tycker prinsessan Estelle låter väldigt gulligt, låter som från en prinsessa från en sagoberättelse.
    Tycker att det är en självklarthet att även kungligheter ska få välja namn fritt, så jag tycker att Victoria och Daniel gjorde alldeles rätt i att ta det namn dom ville ha.

Silvia,- Alldeles rätt, klart att hon ska heta Silvia i mellannamn. Kul att drottning Silvias namn får följa med neråt i generation liksom. :)

Ewa & Mary,- Är väl rättvist att Daniels mammas namn också får följa med, fast om det är rätt vet jag inte. Tycker att dom borde tagit fler kungliga namn. Finns ju så många fina som Eleonora, Alice, Desirée m.fl. Mary gillar jag dock inte alls, gillar inte namnet då det är engelskt uttal och Estelle kommer ju trots alla en dag vara Sveriges drottning och vad gör då ett namn med engelskt uttal med i en svensk drottnings namn?

Vi håller just nu på att spara pengar så vi kan flytta till radhus. Vilket i sin tur betyder att vi fått dra ner ordentligt på grejer till våran lille plutt. Vi köper bara det han absolut behöver. Vilket nu börjar resultera i klädbrist. Ett set med kläder skulle sitta riktigt kan jag lova och det skulle användas flitigt! :)
    Önskar vinna turkos i srl 80 

Milliam <3
  • Marih

Gulligt, kul med ett "vanligt" namn och inte ett tidigare prinsessnamn

• Marih

oj, såg först nu att jag ska motivera också. 

Bebisen som ska komma snart, förhoppningsvis med en väldig fart, bara får tar över ärvda kläder, nya söta kläder för alla väder, är något som vi blir glada över!!

• TapetKlister

Såg att dom skrivit vinnarna i en annan tråd. Den var bara läst 2ggr så antar att ni missat det?

Kopierade från den tråden iaf:

"TRE LYCKLIGA VINNARE ÄR UTSEDDA, GRATTIS!

Lindanö

Fair

Yesboxalright

Ni kommer få kitten hem till er inom kort.

Ser fram emot bilderna på era små i de fina kitten   

// Lotta* "

Milliam <3
  • Underbar
    TapetKlister skrev 2012-02-27 14:53:13 följande:
    Såg att dom skrivit vinnarna i en annan tråd. Den var bara läst 2ggr så antar att ni missat det?

Kopierade från den tråden iaf:

"TRE LYCKLIGA VINNARE ÄR UTSEDDA, GRATTIS!

Lindanö

Fair

Yesboxalright

Ni kommer få kitten hem till er inom kort.

Ser fram emot bilderna på era små i de fina kitten   

// Lotta* "
    Det verkar ju lite komplext att publicera vinnarna i en annan tråd än den som tävlingen är i Obestämd.

Och jag är sur för jag trodde inte att det skulle räcka med att vinna med tre rader text...men men. 
  • Dohgon

men är det verkligen klart då när de inte publicerat här? och ja jag trodde man skulle ge motivering till varför man skulle vinna ^^
    Men grattis till vinnarna =D

• Underbar
    Dohgon skrev 2012-02-27 15:37:04 följande:
    men är det verkligen klart då när de inte publicerat här? och ja jag trodde man skulle ge motivering till varför man skulle vinna ^^
    Men grattis till vinnarna =D
  • eightythree

Jag tycker det är fint! Om det visar sig att filuren i magen är en flicka kan jag tänka mig Estelle själv. Har funderat på Alice länge, men det verkar bli många Alice just nu...

• fair
    Underbar skrev 2012-02-27 15:27:13 följande:
    Det verkar ju lite komplext att publicera vinnarna i en annan tråd än den som tävlingen är i . Och jag är sur för jag trodde inte att det skulle räcka med att vinna med tre rader text...men men. 

• Alvi

Och om man nu ska vara petig så hade inte LindanÖ ens någon motivering...

• Alvi

Men grattis, för guds skull. Ja, alltså, egentligen ville jag inte ens ha paltorna... De var fula. Jättefula...

Surt sa räven...

• Underbar
    Alvi skrev 2012-02-27 18:24:25 följande:
    Och om man nu ska vara petig så hade inte LindanÖ ens någon motivering...
    Precis vad jag syftade på.
  • yesboxalright

Men vad roligt!  Solig Bild på Estelles blivande make kommer när kläderna kommit hem! Drömmer *paxar* 

• Forumvärd
    yesboxalright skrev 2012-03-01 09:03:32 följande:
    Men vad roligt!  Solig Bild på Estelles blivande make kommer när kläderna kommit hem! Drömmer *paxar* 
    Härligt! Solig
Svar på tråden Sessan har fått sitt namn! Vad tycker du om namnet? Tävla och vinn!