• Anonym

familjehem

Det är så att min dotter är familjehemsplacerad hos min mamma eftersom jag haft några dåliga förhållande där jag blivit slagit bla och mådde dåligt efter detta.
    Nu börjar jag verkligen må toppen och flyttat ihop med en kille i ett radhus och vi har ett väldigt bra förhållande som är tryggt och lugnt inga bråk lite tjafs då och då men som alla andra förhållande.

Nu har jag sagt till min mamma och även socialen att jag tycker det skulle vara skönt att få hem henne i och med hon är min dotter och jag vill leva med henne .
    Först ville min flicka bo hos min mormor några år till för hon vill gå samma skola men ändrat sig .
    Detta sa hon till min mamma som knappt snackar med mig eftersom hon vill ha kvar henne min dotter är allt för henne för att hon inte har någon annan kvar i släkten , nu har tom nekat mig umgänge nästa helg med min egen dotter för hon tycker vi träffats för mycket vilket jag inte tycker stämmer .

Jag känner eftersom jag har vårdnaden har jag också rätt och bestämma det är som hon vänder mig bort ,socialen sa tom att jag har rätt till även vara delaktig i beslut att det är inte bara jag som bestämmer .

Jag är rädd att min mamma blir sur på min dotter eftersom hon säger att hon vill flytta hem  eftersom jag vet att hon har haft mycket ångest en gång i tiden när jag bodde hemma vet jag att min mamma kan vara väldigt svårt att leva med ,hon har varit bra med min dotter innan men nu är jag rädd att hon bråkar med min dotter tack vare detta .
    Jag vet inte alls vad jag ska göra vet bara att jag känner mig maktlös .
    Ska också nämna att min dotter är frivilligt placerad 

• Svar på tråden familjehem
  • Anonym

ska också nämna jag har aldrig slagit mitt barn eller något annat i den stilen ,jag dricker inte eftersom jag har en pappa som druckit mycket och har tagit avstånd från allt sådant

• Anonym (Familjehem)

Hur gamal är din dotter? Hur länge har hon bott hos mormor?

• Anonym

hon är 9 år och bott där snart 3 år

• MatteusMamma86

Din mamma kan inte hindra dig från att ha umgänge med din egen dotter och detta står i klartext i föräldrabalken.
    Hon kan bara hålla henne hemma vid misstanke om missförhållanden.
    Ta kontakt med socialen direkt tycker jag och berätta läget. 

Talets begåvning har oftast mer effekt än ett slag med batongen...
Svar på tråden familjehem