• Bewan

två avslag...sen beviljat??

Finns det ngn som har fått två avslag ang grav.penning och sen blivit beviljad ändå? Jag har nämligen fått 2 avslag men kommer nu antagligen bli avstängd av min arb.givare pga risker i jobbet. Min undran är oxå, får man igenom grav.penning då från försäkringskassan??

• Svar på tråden två avslag...sen beviljat??
  • CeeJay

Vad är skälet till att du fått avslag, två gånger? Såg din arbetssituation olika ut de två gånger du sökt? Vad arbetar du med? Har du några besvär?

• Bewan

Jag jobbar natt på ett HVB hem för pojkar upp till 18 år, ensamkommande flyktingar som många ggr är i labilt skick när de kommer till oss och det har hänt flera ggr att dom slagit sönder div grejer på boendet och polis har tillkallats till oss många ggr. Har desstuom varit utsatt för hot om våld. Trodde att om jag beskrev mer utförligt andra gången i min överklagan att det skulle gå igenom men tydligen inte..:( Jag har ingen större lust att råka illa ut pga mitt jobb, förhoppningsvis kommer min chef nu stänga av mig pga riskerna men man tycker att det borde gå igeonom ändå....eller?!

• Ws mamma

Jag arbetar inom psyk på sluten avdelning och fick ett intyg från min arbetsgivare om att det utgjorde en fara för hot och våld om jag skulle stanna kvar på min ordinarie arbetsplats och det inte fanns någonstans att omplacera mig där arbetsgivaren kunde garantera min säkerhet. Det kan vara väldigt provocerande för psykiskt labila att se gravidmagar och en del attackerar magen för att få sin vilja igenom. Min sambo arbetar med missbruk och en av hans kollegor blev attackerad av tre olika personer då hon var gravid, aldrig före. Så det är viktigt att du får vara "ledig". Se till att få ett intyg från din chef och be honom/henne skriva under dina papper och skicka in till FK. Det funkade för mig

• goabarn77

TS- jag tror att du har missuppfattat. Du MÅSTE stängas av av din arbetsgivare för att få gravidpenning på grund av risk för hot och våld.

Svar på tråden två avslag...sen beviljat??