ökad sexlust i samband med abort (med cytotec)??? är jag konstig?
Jag har en känslig fundering. Jag gjorde en abort för två veckor sedan. Mådde dåligt på olika sätt innan och efter MEN jag uppmärksammade en jättetydlig förändring i kroppen. Efter det att jag tagit tabletterna som ska sätta igång blödningen, dvs cytotec så fick jag på stört en sådan sexlust! Jag har annars en ganska liten sexdrift vilket är lite problematiskt då min sambo har motsatta problemet, så det känndes så overkligt men på ett sätt bra, för jag skulle ju gärna VILJA ha mer sexlust. Iochmed abort-situationen så hade jag verkligen inte några tankar om sex och hade inte varit sugen på ca 4 veckor innan jag tog tabletterna. Men någon timme efter jag tog tabletterna somnade jag om och drömde världens sexdrömmar. Tänkte när jag vaknade efter 2 timmar att det var en trevlig tillfällighet, men det forsatte så starkt. Jag gick omkring och var sugen konstant i de dygnen tabletterna verkade (då jag kände sammandragningar.) Det kändes som om världen såg helt annorlunda ut i mina ögon, svårt att förklara, men det blev så effektfullt just eftersom jag aldrig känner så här annars.
Nu undrar jag kan jag upppå denna effekt igen då den försvann när i takt med att tabletterna gick ur kroppen, någon som vet VARFÖR detta skedde? Någon som haft liknande erfarenheter. Den information som jag kommit över hitills är att läkemedlet egentligen är mot magsår och att det innehåller prostaglandin. Men att det ska öka sexlusten hittar jag inget om..? Undrar också lite vad detta säger om mig. Om sexlusten ligger på kroppslig nivå, dvs hormoner eller om det verkligen är psykiskt (som vår parterapeut hela tiden menar. Vi har gått till sexterapeut för detta i ett år och jag har hela tiden fått höra att det är mitt psykiska som sätter stopp.)
Så någon som känner igen sig, eller har en fundering, eller annan intressant information om detta? Tacksam för svar!