• Anonym (ensam?)

ökad sexlust i samband med abort (med cytotec)??? är jag konstig?

Jag har en känslig fundering. Jag gjorde en abort för två veckor sedan. Mådde dåligt på olika sätt innan och efter MEN jag uppmärksammade en jättetydlig förändring i kroppen. Efter det att jag tagit tabletterna som ska sätta igång blödningen, dvs cytotec så fick jag på stört en sådan sexlust! Jag har annars en ganska liten sexdrift vilket är lite problematiskt då min sambo har motsatta problemet, så det känndes så overkligt men på ett sätt bra, för jag skulle ju gärna VILJA ha mer sexlust. Iochmed abort-situationen så hade jag verkligen inte några tankar om sex och hade inte varit sugen på ca 4 veckor innan jag tog tabletterna. Men någon timme efter jag tog tabletterna somnade jag om och drömde världens sexdrömmar. Tänkte när jag vaknade efter 2 timmar att det var en trevlig tillfällighet, men det forsatte så starkt. Jag gick omkring och var sugen konstant i de dygnen tabletterna verkade (då jag kände sammandragningar.) Det kändes som om världen såg helt annorlunda ut i mina ögon, svårt att förklara, men det blev så effektfullt just eftersom jag aldrig känner så här annars.

Nu undrar jag kan jag upppå denna effekt igen då den försvann när i takt med att tabletterna gick ur kroppen, någon som vet VARFÖR detta skedde? Någon som haft liknande erfarenheter. Den information som jag kommit över hitills är att läkemedlet egentligen är mot magsår och att det innehåller prostaglandin. Men att det ska öka sexlusten hittar jag inget om..? Undrar också lite vad detta säger om mig. Om sexlusten ligger på kroppslig nivå, dvs hormoner eller om det verkligen är psykiskt (som vår parterapeut hela tiden menar. Vi har gått till sexterapeut för detta i ett år och jag har hela tiden fått höra att det är mitt psykiska som sätter stopp.)

Så någon som känner igen sig, eller har en fundering, eller annan intressant information om detta? Tacksam för svar!

• Svar på tråden ökad sexlust i samband med abort (med cytotec)??? är jag konstig?
  • Anonym (ensam?)

Ingen som har något att tillägga?

• Anonym

Jag kände något liknande under min abort. Rent mentalt var jag alls inte sugen men fysiskt kände jag mig väldigt upphetsad. Jag bortförklarade det med att livmoderhalsen vidgades och att det "hände" rätt mycket rent fysiskt därinne. Faktum är att jag emellanåt har precis samma känsla under mensen, men då är jag aldrig heller mentalt sugen.

Jag tror inte det är något konstigt alls, kanske mest något folk inte direkt pratar om eftersom situationen är lite känslig.

• Anonym (ensam?)
    Anonym skrev 2012-02-27 20:16:11 följande:
    Jag kände något liknande under min abort. Rent mentalt var jag alls inte sugen men fysiskt kände jag mig väldigt upphetsad. Jag bortförklarade det med att livmoderhalsen vidgades och att det "hände" rätt mycket rent fysiskt därinne. Faktum är att jag emellanåt har precis samma känsla under mensen, men då är jag aldrig heller mentalt sugen.
    Jag tror inte det är något konstigt alls, kanske mest något folk inte direkt pratar om eftersom situationen är lite känslig.
    ok, tack för att du delade med dig. Jag kände inte igen känslan som under menstruation däremot, men ja det stämmer ju det du säger, mycket "händer" och blodtillförseln är ju kraftig så visst borde man bli känsligare. Önskar bara att man fick uppleva känslan under normala omständigheter, för den var faktiskt helt ny för mig.
  • Anonym
    Anonym (ensam?) skrev 2012-02-27 20:48:55 följande:
    ok, tack för att du delade med dig. Jag kände inte igen känslan som under menstruation däremot, men ja det stämmer ju det du säger, mycket "händer" och blodtillförseln är ju kraftig så visst borde man bli känsligare. Önskar bara att man fick uppleva känslan under normala omständigheter, för den var faktiskt helt ny för mig.

Eftersom du redan gått till ett proffs med problemet finns det kanske inte så mycket en annan kan tillföra. Det enda jag kan säga är att, för min del, krävdes det en hel del "övning" på egen hand innan jag kunde bli upphetsad tillsammans med någon annan.

För några år sedan testade jag en olja som skulle öka känsligheten "därnere" och den gav nästan samma känsla som vid aborten. Just den var någon naturblandning men det finns en uppsjö av liknande produkter nu. Det kan du ju testa. Men jag skulle verkligen rekommendera att du gör det ensam först och riktigt känner efter så du inte har någon annans förväntningar på dig också.
  • Anonym (ensam?)
    Anonym skrev 2012-02-27 22:14:46 följande:
    Eftersom du redan gått till ett proffs med problemet finns det kanske inte så mycket en annan kan tillföra. Det enda jag kan säga är att, för min del, krävdes det en hel del "övning" på egen hand innan jag kunde bli upphetsad tillsammans med någon annan.
    För några år sedan testade jag en olja som skulle öka känsligheten "därnere" och den gav nästan samma känsla som vid aborten. Just den var någon naturblandning men det finns en uppsjö av liknande produkter nu. Det kan du ju testa. Men jag skulle verkligen rekommendera att du gör det ensam först och riktigt känner efter så du inte har någon annans förväntningar på dig också.
    Ja det kan vara värt att prova. Tack. Trots att det är ett "proffs" man går till kan man inte heller säga att de alltid har rätt, det finns ju många som är både bra och dåliga på sina yrken, så ett proffs är ju inte automatiskt ett proffs alla gånger om man säger så....
  • Anonym

Jag gjorde abort för 2 dagar sedan med samma medicin. Och jag har väldig sexlust just nu, 2 dagar efteråt. Hela dagen har jag bara gått och tänkt på sex. Har normalt liten sexlust eller ingen alls, det är sällsynt att jag går och tänker på sex... enda förändringen var just aborten... funderar lite på om det är blödningarna som gör det, att man känner sig "våt" därnere? roligt att läsa om en till som upplevt samma... hur gick det för dig? 

• Anonym (ensam?)
    Anonym skrev 2012-12-08 14:45:02 följande:
    Jag gjorde abort för 2 dagar sedan med samma medicin. Och jag har väldig sexlust just nu, 2 dagar efteråt. Hela dagen har jag bara gått och tänkt på sex. Har normalt liten sexlust eller ingen alls, det är sällsynt att jag går och tänker på sex... enda förändringen var just aborten... funderar lite på om det är blödningarna som gör det, att man känner sig "våt" därnere? roligt att läsa om en till som upplevt samma... hur gick det för dig? 
    Hej! Ja, jag kom faktiskt fram till just det du skriver, att det måste ha haft med blodtilförseln att göra. För jag fick äta samma piller några veckor senare (för allt kom inte ut) men i mindre mängd och kände då ingen förändring alls i sexlust. Men det var verkligen som du skrev att jag aldrig heller går omkring och tänker på sex, men de dagarna var totala motsatsen. Skulle gärna hitta tillbaka dit till känslan. Just nu är sexlusten nästintill obefintlig igen (är sugen 1 ggn i månaden ca) men tror det beror lite på p-piller som jag äter nu också. Jag har funderat på att testa något naturläkemedel eller nåt som ger bättre blodtilförsel dit ner, men inte kommit till skott än.
  • Anonym (Hmm)

Hej!
    Jag gjorde en medicinsk abort för lite mindre än en vecka sedan och jag har också fått en EXTREMT ökad sexlust. Har seriöst inte känt mig såhär kåt någonsin och tyckte det var intressant att en del känner liknande. För mig är det dock inte bara där nere utan det känns som en typ.. vibrerande känsla i hela kroppen. Skitjobbigt också i och med att man inte får ha sex förens det slutat blöda...

Svar på tråden ökad sexlust i samband med abort (med cytotec)??? är jag konstig?