• annhu521

Gravid med Bf juni/juli 2012 Linköping

Hej!

Är vi fler runt Linköping som beräknas få barn mitt i sommaren?
    Här ska ett litet syskon komma i mitten av juli. Vore trevligt att följas åt! 

• Svar på tråden Gravid med Bf juni/juli 2012 Linköping
  • Runairel

Kul! Här är en till, första barnet för mig, andra för min man. Vi har fått beräknat den 26 juli, du?

• annhu521

Hej!

Trevligt att du hittat hit!

För mig är det andra barnet och det är beräknat att komma 12 juli. Sedan tidigare har jag en liten kille född i mars 2010. 

• annhu521

Jag tycker det är så skönt att vara halvvägs, det är först nu jag börjar förstå att jag är gravid. När man får de där sparkarna varje dag. Mycket som ska hinnas med innan juli, samtidigt som jag tycker det får bli sommar snart. 

• annhu521

Det skulle vara trevligt om vi blev några fler som följdes åt :)

• Runairel

Jag är lite orolig eftersom jag inte känner någonting alls. Visserligen är det som sagt första barnet och jag har livmodern i framvägg, men nu vill jag gärna känna lilltrollet röra sig :)
    Födde du i Linköping förra gången med? Hur tyckte du att det var?

• annhu521

Hoppas du börjar känna något snart! Men det tar ju olika lång tid, den här gången kände jag betydligt senare än första och det ska ju vara tvärt om säger de.. 

Förlossningen i Linköping var riktigt bra tycker jag. Jag har inget att klaga på. Vi fick ligga kvar 2 dygn på special-bb och det var riktigt skönt.  Där blev vi väl omhändertagna. tyvärr fick inte min sambo sova kvar för det var fullt. 
    Ska man klaga på något så var maten hemsk :) men det går ju att lösa.  

• Citr0nFjäriil

Bor utanför Västerås men såg att runairel och jag har samma bf ! Va inte orolig jag känner inte heller bebisen :( jätte tråkigt å jag har livmoder i framväg jag med , men min bm sa troligast i v: 23 kommer jag kunna känna bebis ordentligt :) ! Lycka till alla här :)

• Runairel

Hej!
    Nu har jag i alla fall kunnat känna sparkar i någon vecka :) Det känns UNDERBART och lite läskigt.
    Hur mår du?

• annhu521

Hej!

Vad härligt!! Sparkarna är ju så mysigt att känna :)

Mår du bra annars?

Här är det för det mesta finfint. Börjar få lite ont, men än så länge står jag ut. Längtar till juli nu. 

• MartinaJuli2012

Hej
    Här har ni en till som ska ha i Juli, 23:e ska det visst bli Det blir mitt tredje barn, har två grabbar på 4 och 7 sen innan så det är beställt en lillasyster
    Det är en livlig krabat för det sparkas mkt. Men denna graviditet är helt olik dom andra, har fått foglossning och en ordentligt nästäppa så sommaren får gärna komma snabbt. Tina 

• annhu521

Hej och välkommen!

Vad jobbigt med foglossning!  Jag håller med om att sommaren gärna får komma fort :)

Här börjar det göra ont utan att någon kan lista ut vad det är, precis som förra gången.. hoppas kunna jobba så länge som möjligt ändå. 

/Anna 

• feliciasmamma

Hej hej! Tänkte bara kolla om de finns någon kvar här nu? Hittade denna grupp nu, kanske någon/några mammalediga som vill snacka lite? Fick en liten tjeja den 19/6 och har sedan tidigare en tjeja född 28/1 - 09.
    Hör av er om det finns något intresse :)

• annhu521

Hej!

Vad kul att du har hittat hit! 
    Jag fick en liten tjej för 3 veckor sedan och har sedan tidigare en son som är född i mars -10.  

Jag bor en liten bit utanför stan och planerar att vara ledig ett år framöver.

/Anna 

• MartinaJuli2012

Hej
    Fick triss i killar....Min tredje kom 29 Juli och har en son född-05 och en -08.
    Jag har tänkt att vara hemma 1,5 år.
    Är nog fortfarande i bubblan där jag inte tror att det är sant att man har fått en välskapt son samtidigt som förlossningen känns längesen. 
    Vet att det ska dras igång en mamma boothcamp träning( stavning?) i trädgårdsföreningen i höst.
    Där man tränar genom olika stationer med barnvagnen, något ni vet nåt om?
    Jag träffade hon som ska hålla i det på vattengympa med Freja, jag får googla annars och återkomma

• annhu521

Grattis föresten till bebisen! Då blir det full fart hemma hos er med tre killar!
    Jag gick också på Freja, vilken dag gick du? 

• MartinaJuli2012

Hej
    Är för dålig att vara inne här ser jag. Du skrev visst 10 aug.......får bli bättre.
    Jag gick i Eva-Lenas grupp, det var visst tisdagar tror jag. Jag gick på Freja med dom andra grabbarna med. Men denna graviditet var inte så enkel. Jag fick jordens absolut sämsta immunförsvar vilket gjorde att jag var sjuk konstant så jag kunde inte gå så många gånger.
    Men dom få gångerna jag kunde gå så var det hur kul och skönt som helst. 

• MartinaJuli2012

Hej
    Var inne på din hemsida nu. Vilka fina kläder!!!! Helt otroligt att man kan sy så fint. Jag klarar att lägga upp ett par byxor men där går gränsen. Kan absolut inte sy!
    Ska inventera klädförrådet till barnen så återkommer jag absolut!!!
    Martina 

• annhu521

Vad kul att du gillar det jag syr! Det är mitt stora intresse!  
    Jag kopplar av när jag syr och försöker sy så mycket som möjligt nu när jag är hemma på dagarna. Välkommen efter garderobsinredningen :) 

Svar på tråden Gravid med Bf juni/juli 2012 Linköping