• TWH

    Sjätte missfallet på g, någon med liknande situatin?

    Hej, Jag har haft 5 missfall på 18 månader, nu stndas det 6e med all sannolikhet. Har idag fått en blödning under en timme, klarrött blod, sedan försvann blödningen. Har beställt tid för undersökning imorgon bitti. Denna gång kommer mf-et väldigt tidigt, vecka 5, är det någon som vet om läkaren kan se om det är ett missfall, är livmodern öppen då? Tre av missfallen har vi fått efter att vi har sett hjärtat slå i vecka 7-8, någon annan som upplevt detta o sedan lyckats? Jag kan tillägga att vi har genomgått två utredningar som inte visade ngt, förutom aningen högt sköldkörtelvärde vid näst senaste missfallet. Jag har denna gång ätit Levaxin och tagit Fragmin. Förra gången Trombyl och Progesteron. Någon som har svar, liknande erfarenhet?

  • Svar på tråden Sjätte missfallet på g, någon med liknande situatin?
  • Längtarefterliten

    usch lider med dig.. jag har haft 4 missfall... 2 MF, 1 MA och 1 ofosterlig.. är nu gravid igen i vecka 8 och såg levande foster i 6+6.. så nu hoppas vi bara....

  • TWH

    Ja verkligen, hoppas det går vägen för dig! Någon som vet om läkarna kan se ett mkt tidigt missfall, är livmodern öppen? Är lite förundrad då jag hade en blödning idag under en timme men har inte blödit en droppe på 9 tim nu. Ni med upprepade ma/mf vet ju hur orligt det är att inte veta.

  • ior 78

    Jag fick beskedet att man inte kan se något förrän tidigast i vecka 5 sedan vecka 6 och slutligen vecka 7. Så allt beror på vem man pratar med och vart man bor. Malmö v.5 och 6 och Lund v.7


    Håller tummarna för dig.


    Kram

  • TWH

    Ok, tack! Synd att man inte bor i Malmö då;) det är konstigtdet där, att olika kliniker säger olika saker - jag tycker dock att livmodern borde öppna sig vid missfall, även om det är tidigt?

Svar på tråden Sjätte missfallet på g, någon med liknande situatin?