• LMH84

Hur fästa lös BRIO-sele?

Har köpt en lös sele till min Brio Happy, då jag har en vild dotter men upplever att den tillhörande 5-punktsselen  inte sitter bra nu med alla vinterkläder.
    Min fråga är ; var fäster man den i vagnen? Nu har jag satt fast spännena i chassit til suffletten men det känns inte riktigt rätt. Ska den fästas i samma hål som 5-punktsselen? Det känns inte heller riktigt rätt.

Känner mig väldigt oteknisk och hoppas att nån kan hjälpa mig!

Såhär ser den ut:

http://www.brio.se/sv-se/To_Go_Stroller/Accessories/Covers_and_Others/37097_Safety_Harness.aspx

• Svar på tråden Hur fästa lös BRIO-sele?
  • niky40

De lösa flärparna ska föras igenom klädseln och sättas fast I hakarna på varsin sida om sitsen. Sen sticker hakarna ut där själva seldelen ska sitta.

Så var det i alla fall på min vagn för 3 år sen. Någon annan kanske har färskare uppgifter.:)

• niky40

Med första hakarna menar jag de som sitter fast i chassit under sittklädseln, alltså de som sitter fast I vagnen.

• niky40

Mitt förslag gäller också chassit dock längre ned så att inte selen hamnar för högt upp och blir obekväm.

• LMH84

Har sett era svar men inte loggat in på ett tag och kunnat svara. Tack för tipsen!
    Den sitter ganska bra nu, blir nog smidigare när åkpåsen ryker!

• villoxåveta

Det var ju ett tag sen den här tråden var aktiv men jag har nu ungefär samma problem. Selen på min brio spin är lös. Har precis köpt den i andrahand. Fattar inte hur ja ska fästa selen på ryggstödet bakom klädseln? Någon som kan förklara så vore ja jäääätte tacksam. Mvh

Svar på tråden Hur fästa lös BRIO-sele?