• Anonym

Gift med en man, men saknar kvinnor

Jag är snart 30 år fyllda, och lyckligt gift. Ja jag älskar min man oerhört mycket. Jag vill leva resten av mitt liv med honom och skapa familj osv...Men jag är bisexuell och har inte fått känna en kvinnas hud, doft, på flera år. Och som jag saknar det! Jag önskar jag kunde få bort dom tankarna...Någon som har/haft samma/ungefär samma problem? Hur får man bort tankarna?! Jag skäms över mig själv och kommer inte berätta för min man om detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 15:45
    Jag vill tacka för svaren jag fått. Jag tänker ta kontakt med någon kurator/samtalsterapeut, som jag kan prata/diskutera med. Så får jag se om jag tar upp det med min man. Han vet förövrigt att jag är bisexuell, det är jag öppen med.

• Svar på tråden Gift med en man, men saknar kvinnor
  • PriceLess

Hej..nej har inte såna prob då jag är gitft och är lesbisk.Men kan ju säga något ändå.
    Det verkar vara en jobbig situation du är i. Men om det är ngt du tänker ofta på och som gör dig nere och ledsen så tycker jag du ska berätta för din man, eller bara visa han detta som du skrivit här.

trots allt om ni ska leva hela livet tsm är det ju viktigt på lång sikt att vara öppna o ärliga mot varandra..
    tycker jag, spec om det upptar mkt av dina tankar jue..

styrke kram..      

• Anonym
    PriceLess skrev 2012-02-28 15:08:02 följande:
    Hej..nej har inte såna prob då jag är gitft och är lesbisk.Men kan ju säga något ändå.
    Det verkar vara en jobbig situation du är i. Men om det är ngt du tänker ofta på och som gör dig nere och ledsen så tycker jag du ska berätta för din man, eller bara visa han detta som du skrivit här.

trots allt om ni ska leva hela livet tsm är det ju viktigt på lång sikt att vara öppna o ärliga mot varandra..
    tycker jag, spec om det upptar mkt av dina tankar jue..

styrke kram..      

Tack för styrkekramen. Jag vågar nog inte prata med honom om det ännu...Är rädd att det ska förstöra något...
  • Anonym

Tro mig, om du bjuder in din man i sovrummet med en till tjej så kommer han bli överlycklig såvida han inte är asexuell.
    Du kanske dock vill vara helt ensam med bruden?
    Jag personligen skulle inte ha några problem med att låta min sambo ha sex med andra tjejer, dock ALDRIG med en annan kille, mår bara illa av tanken hur en annan man stoppar in sin slemmiga och äckliga kuk i min tjej.

• Anonym

Jag är också bi och är gift med en man. Min man har dock alltid varit medveten om min läggning och skulle jag vilja så får jag vara med andra tjejer. Det har jag dock aldrig varit under våra år tillsammans men jag saknar en kvinna ibland. Det är en lite konstig situation att vara i det här..

Mitt råd är att du börjar med att prata med din man, och sen får ni se var ni går därifrån.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-28 16:39:24 följande:
    Tro mig, om du bjuder in din man i sovrummet med en till tjej så kommer han bli överlycklig såvida han inte är asexuell.
    Du kanske dock vill vara helt ensam med bruden?
    Jag personligen skulle inte ha några problem med att låta min sambo ha sex med andra tjejer, dock ALDRIG med en annan kille, mår bara illa av tanken hur en annan man stoppar in sin slemmiga och äckliga kuk i min tjej.
    Jag vill glömma få bort tankarna/drömmarna på tjejer/kvinnor. Jag vill inte ge efter för min längtan...Det är det som är poängen...Men tack för svaret :)
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-28 16:58:12 följande:
    Jag är också bi och är gift med en man. Min man har dock alltid varit medveten om min läggning och skulle jag vilja så får jag vara med andra tjejer. Det har jag dock aldrig varit under våra år tillsammans men jag saknar en kvinna ibland. Det är en lite konstig situation att vara i det här..

Mitt råd är att du börjar med att prata med din man, och sen får ni se var ni går därifrån.
    Jag vill glömma få bort tankarna/drömmarna på tjejer/kvinnor. Jag vill inte ge efter för min längtan...Det är det som är poängen...Jag vill inte prata med min man om detta...Men tack iaf för svaret 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-29 11:10:43 följande:
    Jag vill glömma få bort tankarna/drömmarna på tjejer/kvinnor. Jag vill inte ge efter för min längtan...Det är det som är poängen...Jag vill inte prata med min man om detta...Men tack iaf för svaret 
    Jaha, förlåt jag missuppfattade dig.
    Min erfarenhet är att det är en dålig idé att förneka en sida av sig själv men om det är det du vill så.. Kan du kanske gå och prata med nån? En kurator på en vårdcentral eller liknande? Kanske känns bättre om du får prata igenom dina känslor ordentligt
  • Binary
    Anonym skrev 2012-02-29 11:10:43 följande:
    Att inte ge efter för dom är inte att glömma, det är en fråga om självkontroll. Jag lever ihop med en bisexuell kvinna som ganska tidigt i förhållandet påpekade det som jag redan noterat för mig själv, men jag kanske är lite speciell när det gäller just sex, då jag anser att om min partner skulle vilja ha sex med en annan kvinna så är det något hon vill ha som jag inte kan ge, vilket gör att med kvinnor har hon "frikort" så att säga, utan nått krav från min sida att jag ska vara med eller liknande.

Skälet till att det fungerar är en ärlig kommunikation mellan mig och min partner.

Om du undertrycker den sidan av dig själv kommer det sluta med att du mår dåligt och mycket möjligt tar ut det på ditt förhållande, och troligen vill du inte att det du nu har ska försvinna.

Fundera ett tag på hur alla de som kommer ut som homosexuella i vuxen ålder har mått under tiden som dom försökt att följa heterostandarden som funnits/finns i samhället.

Jag skulle rekommendera långa och många samtal med din partner, förklara hur du känner och lyssna på partnerns input, och försök att hålla krav så långt från diskussionen som möjligt.
    sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Anonym (lillajag)

Min sambo säger att det vore inte otrohet om jag är med en annan kvinna.
    Att det är okej. Men män är inte okej.... Då är jag heterosexuell men bara nyfiken på hru det vore med en annan tjej, aldrig provat.

Är man officiellt bisexuell är ju risken att bli kär i en annan kvinna lika stor som att bli kär i en annan man.
    Därav borde ju det räknas som otrohet....

du verkar inte fullt tillfredställd i ert förhållande så du får väl fråga om ett frikort, eller en trekant ?
    eller helt enkelt sätta dig ner och fundera om du till 100% älskar din man, om du drömmer och längtar bort effter något som han inte har... :/ Vet han om att du är bisexuell? Ärlighet är ju bra....

hoppas det rer sig för dig.

• Anonym
    Binary skrev 2012-02-29 11:36:34 följande:
    Att inte ge efter för dom är inte att glömma, det är en fråga om självkontroll. Jag lever ihop med en bisexuell kvinna som ganska tidigt i förhållandet påpekade det som jag redan noterat för mig själv, men jag kanske är lite speciell när det gäller just sex, då jag anser att om min partner skulle vilja ha sex med en annan kvinna så är det något hon vill ha som jag inte kan ge, vilket gör att med kvinnor har hon "frikort" så att säga, utan nått krav från min sida att jag ska vara med eller liknande.

Skälet till att det fungerar är en ärlig kommunikation mellan mig och min partner.

Om du undertrycker den sidan av dig själv kommer det sluta med att du mår dåligt och mycket möjligt tar ut det på ditt förhållande, och troligen vill du inte att det du nu har ska försvinna.

Fundera ett tag på hur alla de som kommer ut som homosexuella i vuxen ålder har mått under tiden som dom försökt att följa heterostandarden som funnits/finns i samhället.

Jag skulle rekommendera långa och många samtal med din partner, förklara hur du känner och lyssna på partnerns input, och försök att hålla krav så långt från diskussionen som möjligt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-29 11:26:18 följande:
    Jaha, förlåt jag missuppfattade dig.
    Min erfarenhet är att det är en dålig idé att förneka en sida av sig själv men om det är det du vill så.. Kan du kanske gå och prata med nån? En kurator på en vårdcentral eller liknande? Kanske känns bättre om du får prata igenom dina känslor ordentligt
    Det gör inget. Jag vill tacka för förslaget om kurator. Jag har inte tänkt i den banan förut. ha en fin dag.
  • Catty

Hej det känns som jag själv kunde ha skrivit den här tråden, är bisexuell sen tonåren och har haft sex med ett par tjejer, mys och smek med många fler.. Gud vad jag saknar!! Jag har också valt att inte prata med min man om detta, då jag vet att det skulle såra honom.. Vilket är det sista jag vill.

• Anonym (Bi)

Ni som inte har berättat för era män att ni är bisexuella. Gör det. Försök att hitta ett bra sätt och leda in samtalet på det... Jag skulle inte kunna leva utan kvinnor, åtminstone behöver min man veta att jag längtar. Det har stärkt banden mellan oss att han vet, för att jag är dragen åt både män och kvinnor är en stor del av mig. Så stor att jag inte kan leva utan att vara nära en annan kvinna då och då.

Om ni lyckas hitta mod... så berätta för era män. Jag vill inte att ni ska längta utan att kunna dela med er av era tankar till er partner. Det kan vara en ganska tung sten att bära på sina axlar.  

Svar på tråden Gift med en man, men saknar kvinnor