• besökare

obehandlad pco

är det fler än jag som går med obehandlad pco?
    jag är för paranoid för att ta läkemedel.... jag oroar mig så mycket för biverkningar, att det känns jobbigare att ta dem, än att inte ta dem... men har hört om risken för cellförändringar, om man inte gör något åt, de ikke existerande ägglosssningarna...

• Svar på tråden obehandlad pco
  • Lillasyster82

Jag har heller inte behandlats för min PCO. Läkaren skrev ut gulkroppshorm (kommer inte ihåg namnet på tabletterna), som jag inte tagit. Är skeptisk till det, finns det inget annat mer naturligt sätt? För min del tror jag det hjälper något ön jag går ner i vikt vilket jag måste göra om jag vill få mer hjälp av sjukvården. Hjälp att få ägglossning och förhoppningsvis gravid. Tror jag kommer ta den hjälpen för önskan om barn är så stor. Utöver det är jag tveksam till att ta något. Precis som du säger så finns det andra biverkningar och är det värt att få dem?! Jag lider inte av min PCO bortsett från svårigheterna med att få barn. Tanken har dock slagit mig, kan de substanserna/kemikalierna man tar för att få ägglossning påverka barnet sen. Och hur reagerar de kemikalierna med de man redan har i kroppen?!

Har också hört om att man kan få cellförändringar om man inte blöder ibland... Själv har jag haft mens en gång per år de senaste åren, inte tillräckligt ofta enligt sjukvården. Men jag fortsätter att försöka gå ner i vikt så hoppas jag det i alla fall blir bättre för egen del.

Hoppas du hittar ett sätt som fungerar för dig.

• besökare

Jag är inte överviktig, snarare underviktig, och jag blöder också i genomsnitt en gång/år.

Det enda jag lider av, och det lider jag enormt av, är den sjuka smärtan jag får, ca varannan gång. Jag får så ont att jag önskar jag vore död.

Men jag vill inte medicinera var dag, om det är det enda som ska hjälpa....

Svar på tråden obehandlad pco