Problem med sexlivet i samboförhållande! Råd tack och gärna killars åsikter.
Okej jag ska försöka att göra den här historien kort.
Jag är sambo med en jättefin och bra kille. Vi har ett barn ihop och ett annat på väg. Vi har bott ihop i ungefär 3 år men varit tillsammans mycket längre. Nu till saken...
Han vill inte ha sex lika ofta som jag. Vi har sex kanske bara 1 eller 2 gånger i veckan och jag känner att det är för tok för lite. Då blir det ofta en snabbis utan vidare långt förspel. Jag känner mig sexuellt frustrerad och önskar att vi hade sex mer. Jag har försökt att prata med honom om det och förklarat hur jag känner.
Han säger att han inte är van att bo med någon och han har aldrig tidigare varit med en och samma tjej så länge. Så jag frågade om han har tröttnat på mig. Han sa att det inte är mig som person det är fel på utan det hade han tyckt oavsett vilken tjej det var. Jag blir oroad när han säger så men ändå glad att han är ärlig. Men om han säger så redan nu när vi bara har bott ihop i 3 år vad ska han då tycka om vi bor ihop i 10-20 år? Tänk om han inte kan stå emot sina tankar och är otrogen framöver istället?
Jag sa till honom att jag kan på ett sätt förstå om han tycker att det blir tråkigt med samma sex varje vecka hela tiden. Det kan ju jag också tycka. Samma ställningar, samma förspel (nästan obefintligt) och inga lekar eller något hjälpmedel. Så jag föreslog att vi skulle försöka att krydda till sexlivet och jag sa att jag är egentligen ganska dirty av mig. Jag vill prova nya saker och jag är nyfiken på sex. Om jag hade fått bestämma så hade sexet varit minst sagt hett, hårt och riktigt porrigt.
Men han är inte vidare intresserad av at pröva nya saker. Han är inte så spontan av sig. Han kommer aldrig med nya ideer och jag har ofta blivit typ utskrattad för jag vill pröva tex handbojor på mig. Han är inte villig att få sexet mer kryddat utan han verkar nöjd med den snabbisen han får 1 eller 2 gånger i veckan.
Jag frågade hur det är möjligt att en ung kille kan ha så låg sexdrift men han sa att det inte är sexlusten/driften det är fel på utan att han tycker då att det är tråkigt att ha sex med en och samma antagligen. Han är van att ha sex med olika tjejer och har aldrig varit mycket för förhållande. Han vill ändå bara vara med mig för han älskar mig som han säger och vill kämpa för att det ska vara vi.
Men jag förstår inte. Det känns som jag har försökt med allt. Och sen när jag har kommit på nya saker och försöker pröva nya saker så blir man dissad. Då känns det inte roligt att försöka mer. Jag vet inte vad jag ska göra nu. Ska jag ge upp och låta han fixa det här problemet? Men risken finns att det kommer förbli såhär då.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-28 12:43
Jag glömde att skriva. Är det vanligt att ni sambokillar tänker såhär? Och hur gör ni då?