• adlitam81

Säg att de går att klara sig igenom en otrohet!!

Hej! Jag vet inte riktigt var jag ska börja men jag ska göra ett försök. Under förra året gick jag igenom mycket bl.a. Annat att jag fick diagnosen add. Jag och min sambo hade ett väldigt tufft år med mina dalar och toppar och 2 barn på 1 och 4 år. Men det var viktigt för mig att jag gjorde denna utredning för våran skull. Det har alltid funnits mycket kärlek men sen vi fick andra barnet så har allt blivit så tydligt vad jag har haft svårt med! Bl.a. Att min sambo inte har sett sig sedd här hemma jag har mest avvisat och var sur,irriterad. Och att han har haft större sex lust än vad jag har haft! Dagen före nyårsafton 2011 så kom min sambo och sa att han visste inte om han klarade detta just för att vi hade det så kämpigt, medans jag kände att men nu är ju min hjälp sååå nära varför kommer du med detta just nu?? Vi grät tillsammans på kvällen och jag frågade flera ggr har du träffat en ny? Nej nej de har jag inte säger han!! Efter detta så var de precis som att jag vaknade upp och insåg att de mönstret jag hade levt i hade fått sig ett uppvaknande. Allt har kännts jätte bra efter detta ända fram till den 15feb/-12 min kära vän skrev ett sms till mig att det cirkulerade ett inlägg på Facebook om att denna tjej inte skulle vara tyst mer och att alla visste utom hans egna sambo... De visade sig stämma min sambo hade varit otrogen!!!! Under ca.2v mellan 5-10ggr tid i mitten på dec. Han gjorde sedan klart för henne på nyårs dagen att han ångrar detta och måste försöka rädda sin familj. Detta har hon då vägrat accepterat och spred detta på Facebook! Och de resulterar ju till att det inte är mellan oss tre utan ganska många fler vet detta! Jag känner mig "stabil" eller hur man ska säga, det är så otrolig fel de han har gjort och att de har åter upprepas flera ggr!!! Men samtidigt vill jag ändå försöka men vill inte visa för honom att vi verkligen ska försöka fixa detta.... Jag är sååå otroligt kluven samtidigt som jag behöver kramar så vill jag slå skrika hata honom vad är rätt och fel att göra får jag krama utan att han tror att han är förlåten???!!! Kan jag krama honom även om jag kommer hata honom nästa dag??? Ska jag hålla mig kall? Detta kommer att hoppa fram och tillbaka en lång tid fram över Jag älskar ju denna kille. Vi har världens finaste barn och han är beredd på att göra vad som helst för att vi ska komma på fötter igen. Jag kan förstå att han inte har känt sig sedd men han valde den dåliga vägen istället för att prata med mig! Vi har sakt att vi ska gå i familje terapi men där är de nog väntetid.. Jag har ju min psykolog men han behöver också rensa fast det är han som har gjort fel!! Hur ska man tänka hur ska man orka med vardagen med 2barn? Jag orkar inte ens ge ett leende till dom man ska laga mat 2ggr varje dag 7 dagar i veckan hur orkar man hur orkar andra? Tacksam för svar....... Jag vill bara höra att de går att klara sig igenom detta!!

• Svar på tråden Säg att de går att klara sig igenom en otrohet!!
  • MissLaila

Min sambo va otrogen mot mig i Augusti.. Det va verkligen ett slag över käften! Men jag älskar denna man något fruktansvärt och vill inte tänka mig ett liv utan honom.. Jag sa direkt att jag ville förlåta honom.. Det har varit jätte kämpigt för mig, och är det fortfarande.. Vissa dagar bryter jag ihop och känner att jag inte orkar mer.. Våran relation har blivit så mkt bättre, kärleken är starkare.. Huvudsken är ju att han ångrar sig.. Dock åker han ut med huvudet före om det händer igen, vilket jag inte tror!
    Vi har för mkt tillsammans för att kasta bort det på ett snedsteg..

Många har sagt till mig att jag gör fel som behåller honom.. Lätt att säga för andra när dom inte själva har varit i samma sits.. Nej jag tror att man kan komma över en otrohet... Annars skulle jag ju inte stanna kvar.. :D

• Mandy1981

har tyvärr inget direkt svar till dig, för jag själv skulle aldrig kunna förlåta det. Man ska ju hålla ihop inom alla tider, bra eller dåliga. Tycker det är en dålig ursäkt att säga det var på grund av sexlusten.

En stor styrkekram till dig i alla fall och jag hoppas att det löser sig för er.

• adlitam81

Sen tror jag att situationen ser annorlunda ut utan barn med i bilden också då hade de inte funnits samma anledning att försöka fixa detta. Vi har också så otroligt mycket bra med oss efter alla dessa år och jag tvivlar inte på att han älskar mig. Sen måste man på nått vis inte bry sig vad andra människor tycker för dom vet knappt hälften vad som har hänt och hur vi har haft de. Idag första dagen på familjeterapin så nu måste vi kämpa och se vad deta leder. Jag brottas med dessa tankar på vad dom har gjort m.m

• skaune

Min sambo var otrogen för 2 år sen och jag har det fortfarande kämpigt vissa dagar. Jag tror det går om båda vill men båda måste verkligen kämpa!
    Jag tror man kan gå vidare och ha det bra tillsammans men att otroheten kommer att ligga kvar där nånstans i bakhuvudet under en lång tid.

• adlitam81

Men har ni alla barn och hur har ni gjort har ni tagit hjälp? För de tror och hoppas jag ska bli våran räddning!

• skånegås

Det är inte lätt att leva tillsammans med någon som har en neuropsykiatrisk diagnos... Jag gör det. Långa perioder får man klara sig helt själv psykiskt. Man får stå ut med oövertänkta påhopp och kritik och gud vet vad... istället för bekräftelse och kärlek som är normalt i ett förhållande. Detta beror inte på att man inte är älskad utan bara på att den andra mår dåligt, inte kan visa sina känslor, att missförstånd uppstår och att vardagen kräver SÅ mycket energi för att fungera. ÄVEN för den som inte har problem...

Jag har själv hållit på och trilla dit flera gånger, men har hittills lyckats hålla mig innanför gränsen, eller rättare sagt bara snuddat vid den. Att få mat är ett grundläggande behov, liksom att få bekräftelse och känna att man duger. I mitt förhållande finns INGEN bekräftelse att få under LÅÅÅNGA perioder. Är man hungrig och inte har mat hemma så fixar man det på något annat sätt. Likaså är det väl med bekräftelsen... Även om det inte är OK. Vad gör man??

Själv blir jag rädd för mitt behov av bekräftelse när det blivit för stort. Jag VILL ju inte behöva få det från någon annan. Men jag får det inte hemma... Jag kärar ner mig vart 3:e år ungefär. Får bekräftelse (utan att vara otrogen hittills) och klarar några år till...

Nu äntligen har även jag fått en kontakt inom psyiatrin för att kunna hitta något sätt jag/vi kan hantera det på. Det finns även anhöriggrupper. Hör med dem där du fått din hjälp, sambon behöver också få!!!

Lycka till!

• adlitam81

Jag har faktiskt tänkt hoppa över att svara på ditt inlägg skånegås men jag har inte kunnat släppt de! Nu är de så att i vårat fall så har de inte med min diagnos att göra varför han var otrogen. Vi har massa annat som ligger i bakgrunden och om jag ska vara helt ärlig så tror jag att mitt handikapp är de minsta problemet i de hela! Jag har alltid varit väldigt medveten om min problem och alltid stått för dom. Nu är de så att att vi började bygga hus för 5år sedan plus att vi fick barn samtidigt som vi fick tomten och vi gjorde allt själva. Sen efter de har såklart mycket blivit annorlund. Jag har nu under flera års tid velat gått och pratat men att jag inte har vetat vart jag ska vända mig plus att jag har känt att alltinte står rätt till. Bla att jag har väldigt dåligt minne m.m och när vi fick vårdat andra barn så blev de mer tydligt vad jag hade svårt med så jag passade på att fråga vart jag kunde vända mig på BVC och den vägen är de, under våra 8år ihop har inte min sambo inte förstått hur dåligt jag har mått för att de är inget jag har tagit ut på honom som de verkar vara i ditt fall! I ditt inlägg så kändes det som att du drog alla över en kant,, jag tror ändå jag har kommit väldigt lindrigt undan mot vad exempelvis ni och möjligen andra människor har gjort! Och hela förra året var skit jobbigt pga allt jag personligen gick igenom alla har sina svackor. Jag är mer än100%säker på att inte min sambo har hållt på att trilla dit tidigare..... Hur de år för oss nu: vi går hos en jätte bra terapeut men att jag inte vet var jag står eller vad jag känner de får tiden utvisa, jag står still i mina känslor men att jag är medveten om att jag måste börja våga släppa in honom för att känna vad jag känner. Tack!

• Redmilk

Min sambo är heller ingen ängel.. Han har varit otrogen mot mig. Cybersex...

Men jag har förlåtit honom, 2 ggr. Är jag en svag människa? Eller kanske motsatsen! Inte vet jag. Vet bara att vi har två fina barn och vi älskar varandra i grund och botten. Dock är tilliten borta och den tar låååång tid att bygga upp igen. Allt beror på vem man är och vad man står ut med. Jag kämpar varje dag att hitta tillbaks till den där grundkänslan, kärlek o tillit. Skitsvårt. Men än är jag kvar och jag tror att det går att komma över otrohet om man verkligen älskar varandra.
    Men jag står inte ut med vad som helst! Tredje gången gillt har jag sagt. Är han otrogen en gång till så har han bränt sina skepp o då tar jag ungarna och drar till norrland! Så det är hans val, att vara ärlig eller luras och förlora allt. Jag kan bara hoppas på att han prioriterar oss.

• Storkmamman

Ja det går. Tillslut spelar d ingen roll längre. Man går vidare. Lär sig och bättrar sig. D inte helt ovanligt i början av en relation inbillar jag mig. Eller i slutet. Om man väljer att se d så.

Svar på tråden Säg att de går att klara sig igenom en otrohet!!