ekke skrev 2012-03-02 20:26:14 följande:
Tack, ja det är tungt nu. Vi kommer sannolikt inte göra fler behandlingar nu. Nu väntar medgivandeutredning för adoption.
80 % av alla lyckas efter 3 insättningar, så chansen är hög för er :)
Lycka till
Vad positivt att ni tar vara på andra möjligheter till att få ert/era efterlängtade barn. Det är ju inte alla som vill eller kan adoptera och då slutar resan när IVF inte lyckas och man kanske inte klarar av att göra fler behandlingar. Jag känner redan stor oro för att vi inte ska lyckas men försöker hålla god min för min makes skull då han ser väldigt positivt på detta. Tack för dina lyckönskningar!
EwMa skrev 2012-03-03 07:15:12 följande:
Vi står och väntar på att bli kallade till kuratorn och sen ska jag göra en HSS igen bara för att se om det har ändrat sig sen 18 månader tillbaka. Hade många äggblåsor sista gången jag gjorde det och sen en trängre passage. Och när detta är gjort så kommer dom bestämma om det blir provrör eller insemination.Så det är och vänta lite till.
Men då verkar det inte vara så länge kvar tills ni får köra igång.. spännande! Den enda gång under denna långa resa som jag tyckt att tiden gått riktigt långsamt är från det att remissen skickades till IVF-kliniken och fram tills dess att vi blev kallade.