• bsm

Nu har jag köpt en dermaroller för att ta bort bristningarna! :)

/Hejsan. Läste i forumet att många fått finfina resultat när de rollat. Så jag beställde oxå en. 2,0mm.
    Jag har rollat första gången med rollern nu. Men gud va liten den är:P

titta: http://msmink.se/index.php?route=product/product&product_id=479 är alla rollers så små?   

Det kommer ju ta mig hundra år att rolla på alla bristningar. haha:P 
    Blir ni också röda efter att ni rollat? Jag fick även nån liten blodprick....

Jag trycker ganska hårt när jag rollar och rullar den fram och tillbaka mot huden med ett ganska hårt tryck. Det gör ju ont. Är det så man ska göra? Ska det gör ont? Har hört att de är främst de som tryckt hårt när de rollat som fått resultat.

Vad ska man mer tänka på när man rollar? Finns det några bra krämer att smörja med efteråt som också hjälper till att få bort bristningarna? (Jag har vita bristningar.)       

Vad rengör ni huden med innan  ni rollar och hur rengör ni dermarollern??

Fick tyvärr med nån svår engelsk beskrivning som var svår att tyda. 
    Väldigt tacksam för svar.

Många hälsniingar.

/M

• Svar på tråden Nu har jag köpt en dermaroller för att ta bort bristningarna! :)
  • bsm

fast många  gör ju själva o har ju faktiskt fått bra resultat men det stämmer att man ska vara försiktig.

• bsm

indincia: bra tips , jag köpte faktiskt så att jag fick med c-vitaminet i pulverform :)

• Indianica

Vad är det för skillnad på olika dermarollers egentligen? Har förstått att CE-märkning är viktigt(?) men sedan finns de ju i olika prisklasser, hur vet man vilken som är bäst så att säga? Och är alla rollers lika små och smala? Som du skriver TS tar det ju lång tid att rolla om rollarna är jättesmå!!???

Jag funderar på att börja rolla mig på magen, det är iofs gamla bristningsärr jag har där, men det kan ju inte bli värre av lite rollning Fast givetvis ska man vara försiktig:

Viktigt att tänka på (?):

Koka/desificera rollern före rollandet

Inte rulla för hårt

Inte så det blöder

Vila huden (hur länge?) mellan rollningarna, så huden hinner läka

Mer att tänka på??

• FeliciaB
    Indianica skrev 2012-04-10 23:01:46 följande:
    Vad är det för skillnad på olika dermarollers egentligen? Har förstått att CE-märkning är viktigt(?) men sedan finns de ju i olika prisklasser, hur vet man vilken som är bäst så att säga? Och är alla rollers lika små och smala? Som du skriver TS tar det ju lång tid att rolla om rollarna är jättesmå!!???

Jag funderar på att börja rolla mig på magen, det är iofs gamla bristningsärr jag har där, men det kan ju inte bli värre av lite rollning Fast givetvis ska man vara försiktig:

Viktigt att tänka på (?):

Koka/desificera rollern före rollandet

Inte rulla för hårt

Inte så det blöder

Vila huden (hur länge?) mellan rollningarna, så huden hinner läka

Mer att tänka på??
    Dom flesta rollers är CE-märka nu förtiden, den jag köpte från Softbeauty.se är åtminstone CE-märkt och har bra kvalitét, den är dessutom billigt, 379 kr inkl. frakt.

Det verkar som du har koll på vad man ska tänka på :) Det är inte sååå komplicerat så slappna av, lycka till!
  • Alinara
    FeliciaB skrev 2012-04-18 15:01:03 följande:
    Dom flesta rollers är CE-märka nu förtiden, den jag köpte från Softbeauty.se är åtminstone CE-märkt och har bra kvalitét, den är dessutom billigt, 379 kr inkl. frakt.

Det verkar som du har koll på vad man ska tänka på :) Det är inte sååå komplicerat så slappna av, lycka till!
    Samma roller för 170 kr inkl frakt: www.tradera.com/nytt-dermaroller-titan-med-540-nalar-1-5-mm-plomberad--auktion_341437_152744731

Finns även andra säljare på Blocket och Tradera, men denna säljare har köpt av.
  • bsm

funderar oxå på att prova softbeauty... har inte köpt där...

köpte på msmink vilket jag ångrar. rollern är dålig för den har blivit seg och de svarade bara i början när man mejlar dem sedan ignorerar de sina kunder!:O

de har inte svarat när jag mejlat dom så det är ingen service direkt och de verkar knappt kunna något om rollers har jag fått en bild av....  för det står inte så mycket info på sidan och de svarar ju inte ens på mina frågor om rollern?

så jag rekomenderar er att inte handla på msmink!!(först tyckte jag att de var bra när de svarade men inte längre)    

• intetnyttpåplusfronten

Tror fan det funkar, har bristningar på båda sidor av naveln (dock inte så breda och de är fortfarande röda) men nu ser jag knappt dem på ena sidan och de på andra sidan har blivit mycket mindre :D Har ändå inte rollat så länge, gud vad skönt! De har blivit hudfärgade även så på avstånd syns de inte alls!

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • bsm

vad kul!:)
    p.s. msmink svarade tillslut, tog bara tid.:P 

• Amandai
    FeliciaB skrev 2012-04-18 15:01:03 följande:

Tyvärr är det falsk CE-märkning från Kina. De är inte CE-märka enligt Europeiska standarder.
  • gastidag

Hej!
    Tänkte svara lite på dina frågor. Själv handlar jag hos Hudroller.se och dom har allt man behöver. Från rollers till krämer och rengöring.
    Mitt tips är att ni besöker deras sida och läser deras manual. Där finns all information man behöver.
    Gillar att dom har allt.

Svar på tråden Nu har jag köpt en dermaroller för att ta bort bristningarna! :)