vet inte om jag ska byta namn eller ej
jag skulle vilja få lite råd, jag vet inte hur jag ska göra, när vår son föddes för några månader hade vi några namn som både min man och jag tyckte om, jag tyckte alla namn var ok, så jag lät honom bestämma tilltalsnamnet så bestämde jag andranamnet. men sedan bebisen föddes har jag känt mig osäker på namnen, jag skulle vilja ha andranamnet som tilltalsnamnet istället. min man har sagt att det är ok, så vi har prövat att ibland kalla honom för andranamnet. men tillslut var vi tvugna att skicka in papprerna och registrera namnet så vi tog min mans val alla fall, för jag tycker det är fint oxå, men kanske inte riktigt lika fint. men nu har jag kommit på att jag vill nog ha andranamnet som tilltalsnamn ändå, för varje gång jag träffar någon som har ett barn med det namnet blir jag lite avundsjuk. och jag kallar honom ofta för det när jag är själv med honom. så jag vet inte vad jag ska göra, alla har ju vant sig vid namnet nu, utom jag, alla säger att båda namnen är jättefina. jag är rädd att om jag byter tänk om jag ändrar mig då och vill ha det första namnet igen för det är ju oxå fint. jag känner mig förvirrad, för han blir ju bara äldre o äldre. har ni några tips?