• Amiracleoflove

Pergotime och vad gör man sen??

Nu har jag ätit Pergotime i 8kurer, haft uppehåll på 3månader där emellan,
    och jag får ägglossning av kurerna. Trots detta och det inte är något annat fel på någon av oss
    så blir jag inte gravid... Nu ska våran gyn skicka remiss till SU och så får dom besluta vad man ska göra härnäst..

Någon som vet vad nästa steg efter pergo är?     

• Svar på tråden Pergotime och vad gör man sen??
  • Amiracleoflove

Puffar, någon måste ju varit i samma situation

• idealisten i mig

Jodå vi finns!
    Fast i mitt fall hittade de felet i samband av laparoskopin som gjordes som en del av utredningen. Kraftig endometrios blev diagnosen, fast ingenting syntes i ultra..
    Har femte omgång med pergo på g, ska köra med dubbeldos nu hela våren och om inget händer så blir det nästa steget till hösten.
    Standardlösningen brukar vara inseminationer för några månader innan man går över till IVF. För min del hoppas jag att kunna övertala läkaren att hoppa över inseminationsträsket, de brukar inte vara till hjälp med endometriospatienter.

• Amiracleoflove

Ojdå håller tummar och tår för att ni ska få ett fint + utav bara pergo.. Och om inte annat få hoppa direkt till ivf efter det om det inte tagit sig..

Misstänkte att det var insemination som var nästa steg, men fick inte fram något när jag sökte om det..
    Själv är jag nu inne på min 9kur med pergo och det är min sista kur innan SU hör av sig..

Svar på tråden Pergotime och vad gör man sen??