• Lövfallet

    BF November 2012

    Hej alla IVF-are där ute!

    Efter vårat första IVF-försök fick vi det glada beskedet att embryot hade bestämt sig för att stanna! Än så länge är det väldigt tidigt på resan och mycket kan hända men det hade varit trevlig om det hade funnits fler i samma sits att älta symtom med mera med!  

    Jag skriver även om våran resa på bloggen www.lindasdrommar.se om någon är nyfiken! 

     


  • Svar på tråden BF November 2012
  • Lövfallet
    FruUtanBarn skrev 2012-03-02 07:45:22 följande:
    Jag följer gärna.med på resan! Plussade igår igen efter mf i december.
    Hej! Grattis till plusset! Klart du kan hänga i denna tråden!! Hur mår du och så?

    Beklagar ditt missfall.. Skönt att ni kunde bli gravida så fort igen! 
  • wickan11

    Immunsjukdom och två missfall. V 14 och v 8. Nu gravid igen efter sista missfallet 31 dec 11.
    Jippi! Men så nervös! Känner mig dock uber gravid denna gången. (läs mår illa som fasen) åh hoppas allt går vägen! :)
    Kram till er alla

  • härligadagar

    Hej! Jag plussade idag, mitt 5:e barn. Första gången jag skriver i forum, men vill gärna följa er under dessa fullt magiska och skrämmande månader vi har framför oss. Hoppas verkligen det går vägen för oss alla och framför allt alla ni som kämpat så hårt med ivf och flera mf. Får jag fråga om det finns någon med fler barn tidigare här?

  • härligadagar

    Oj! Men är immunsjukdomen botad så chanserna är högre att det inte blir mf denna gången? Låter kanske dumt? Men du förstår kanske hur jag menar.

  • wickan11

    Ja, jag förstår vad du menar. Det sjuka är hur "efter" svensk sjukvård faktiskt är. Hur vi med flera missfall måste överbevisa lr resa till utlandet. Många lyckas faktiskt efter immunbehandling.
    Nä en immunsjukdom blir inte botad. Jag äter mediciner och hoppas få lite hjälp att trycka ner immunförsvaret lite till under graviditet.
    Det sjuka är hur man som privatperson måste tjata till sig något som är så uppenbart.
    Exempelvis blev jag gravid i samband med dubbel dos antibiotika. Det säger hel endel.
    Kram

  • härligadagar

    Ja det är skrämmande! Men har du någon bra läkare nu som förstår?för kontakter under en graviditet är ju jätte viktigt att personkemin fungerar. Har du och alla ni andra varit på mvc ännu?

  • Strumpemamma

    Hej Lövfallet! =) Kul att se dig i den här tråden också!
    Jag hänger på här. Är i v7 nu. 6+3 idag. Jag håller mig lite ifrån IVF-tråden precis nu. Försöker slappna av och tänka att jag får gilla läget och försöka njuta av att vi faktiskt blivit gravida. Vad som händer nu kan jag ju inte göra nåt åt.
    VUL den 28e mars.

    Hur mår ni?

  • härligadagar

    Ja det är skrämmande! Men har du någon bra läkare nu som förstår?för kontakter under en graviditet är ju jätte viktigt att personkemin fungerar. Har du och alla ni andra varit på mvc ännu?

  • härligadagar

    Hej på er! Står lite still här. Hur går det för er? Allt bra hoppas jag.

  • Elle81

    Hejsan! Jag har oxå blivit gravid genom ivf på första försöket, bf 9:e november. Magen har börjat växa och nu väntar jag bara på att få känna det lilla livet röra sig! Ni som har bf ungefär samtidigt, har ni känt något än?

  • Crzes

    Kommer oxå gärna in i denna tråden efter IVF försök som resulterade i att embryot ville stannaSolig

    Är idag i vecka 16+2!
    Hur mår ni andra blivande mammor?
    Jag mår fortfarande illa...så hoppas det släpper snart!!

Svar på tråden BF November 2012