• Suz13

Legitimation för små barn när man åker en finlandskryssning?

Jag och min bästa vän tänkte åka på en finlandskryssning tillsmmans med våra små nu i mars innan hon börjar jobba igen efter mammaledighet. Nu när jag kollar på exempelvis Tallinks hemsida står det där : "Vid resor från Sverige till Finland krävs inte pass eller visum för svenska och finska medborgare. Du ska ha med en giltig legitimation för att styrka Din identitet, gäller även barn." Vad är det för legitimation som gäller för våra barn? Pass har vi inga....

• Svar på tråden Legitimation för små barn när man åker en finlandskryssning?
  • PojkMamma85

Nu är de iofs 3 år sen jag kryssade med mina 2 barn.
    Minsta var då 5 månader och äldsta 4 år, vi hade inge ID eller pass till dom, däremot skickade vi efter papper från skatteverket som styrker att dom var våra, sjävklart var detta ngt vi aldrig behövde visa! 

jag och min man hade bara våra pass.

• Suz13
    PojkMamma85 skrev 2012-03-01 15:04:21 följande:
    Nu är de iofs 3 år sen jag kryssade med mina 2 barn. Minsta var då 5 månader och äldsta 4 år, vi hade inge ID eller pass till dom, däremot skickade vi efter papper från skatteverket som styrker att dom var våra, sjävklart var detta ngt vi aldrig behövde visa!  jag och min man hade bara våra pass.

Tog dt länge att få papperna från SV? Vi ska nämligen åka nu i mars...
  • Suz13

Förresten, fungerar det inte då med papperna man har fått om att man är vårdnadshavare?

• PojkMamma85

ring och be dom skicka idag =) med A post =)

• Frontline

Frugan och jag har åkt både på Ålandskryssning och Helsingforskryssning och har aldrig behövt visa mer en våra legitimationer dom vuxna alltså.
    Ska man till exempelvis Riga då måste man ha pass till sig själv och barnen...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Suz13
    Frontline skrev 2012-03-01 15:15:23 följande:
    Frugan och jag har åkt både på Ålandskryssning och Helsingforskryssning och har aldrig behövt visa mer en våra legitimationer dom vuxna alltså. Ska man till exempelvis Riga då måste man ha pass till sig själv och barnen...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)

Tanken har slagit att det troligen inte är så stor risk att de ber om att jag måste legitimera min son men jag vågar inte riskera något ändå...
  • PojkMamma85
    Frontline skrev 2012-03-01 15:15:23 följande:
    Frugan och jag har åkt både på Ålandskryssning och Helsingforskryssning och har aldrig behövt visa mer en våra legitimationer dom vuxna alltså.
    Ska man till exempelvis Riga då måste man ha pass till sig själv och barnen...
    samma om man ska till Tallin
  • Mavik

Har åkt till Åland och Finland flera gånger med Tallink och aldrig behövt visa någon legitimation för barnen, bara för oss vuxna.

Svar på tråden Legitimation för små barn när man åker en finlandskryssning?