• Anonym (gayex)

Pappan till mina barn är gay...

Hejsan!

Tänkte bara ventilera lite... börjar från början... träffade en kille när jag var ca 20 år.. vi var jättekära och hade jättekul ihop. Efter två år fick vi vår son.. det var i samband med vår sons födelse som jag började upptäcka konstiga sms som min sambo fick.. från killar... tänkte att det var väldigt märkligt och konfronterade honom såklart.. men han blånekade och sa att de hade skickat fel... vi hade ett lyckligt förhållande även om min magkänsla sa mig att min kille kanske var bi.. vi fick iaf efter tre år en till son.. och det var efter det som jag hittade massor med saker på datorn och hans mobil... gaysaker.. kontakt med andra killar ... jag lämnade honom några år senare.. jag var enbart kvar dessa år för barnens skull... vi levde bara som rumskompisar. Han vägrade erkänna att han var gay men jag visste det såklart.... han har nu erkänt detta för mig... han har en kille, samma som han i smyg dejtade när vi bodde ihop..

har någon annan varit med om detta.. ? Känns så förbjudet att prata om ..

• Svar på tråden Pappan till mina barn är gay...
  • Anonym

Usch, verkar som varannan kille är bög. Man får from nu börja förhållandet med att fråga sin kille om han är straight. Fattar inte hur man kan skaffa barn med en tjej om man är minsta osäker på sin läggning, otroligt själviskt!

• toccata
    Anonym skrev 2012-04-15 01:55:45 följande:
    Usch, verkar som varannan kille är bög. Man får from nu börja förhållandet med att fråga sin kille om han är straight. Fattar inte hur man kan skaffa barn med en tjej om man är minsta osäker på sin läggning, otroligt själviskt!

Vad får dig att tro att dessa killar är osäkra på sin läggning? Du gör ett tankefel om du tror att man endast kan vara antingen är hetro- eller homosexuell. De här killarna är antaligen hur trygga och säkra som helst i sin sexualitet.

Många homosexulla har barn idag, inte behöver man gå den långa falska vägen via ett oskyldigt hetrosexuellt offer om man önskar barn. 

Relationer spricker, även om man har skaffat barn, även om båda parter är strikt hetrosexuella, även om man levt i föreställningen och tron om ett livslångt monogamt förhållande.  

"Usch, verkar som varannan kille är bög"? Den inledande meningen i ditt inlägg säger det mesta om dina egna fördomar.

• Anonym (been there...)

Blev för 8 år sedan tillsammans med en kille som efter 1 år berättade att han var bi men skämdes så för "den andra sidan", så att säga. Vi hade ett jättebra förhållande på alla sätt, även sexuellt, därför kom det som en chock när han efter sju år sa att han trodde han var gay. Han var inte säker men det fanns ingen attraktion kvar för tjejer. Mitt ex definerar sig idag, ett år senare, som pansexuell.

Jag evt precis hur det känns att gå igenom perioden där man ifrågasätter allt, hur kan kunde ljuga så, att allt var en lögn osv.. Kan rekommendera detta forum för att finna stöd: www.voy.com/86426/

• Anonym (gayex)
    Anonym (been there...) skrev 2012-04-17 07:36:18 följande:
    Blev för 8 år sedan tillsammans med en kille som efter 1 år berättade att han var bi men skämdes så för "den andra sidan", så att säga. Vi hade ett jättebra förhållande på alla sätt, även sexuellt, därför kom det som en chock när han efter sju år sa att han trodde han var gay. Han var inte säker men det fanns ingen attraktion kvar för tjejer. Mitt ex definerar sig idag, ett år senare, som pansexuell.

Jag evt precis hur det känns att gå igenom perioden där man ifrågasätter allt, hur kan kunde ljuga så, att allt var en lögn osv.. Kan rekommendera detta forum för att finna stöd: www.voy.com/86426/
    Hej! Ja den chocken man får är inte rolig. Har ni barn ihop?
    Tack för länken den ska jag kolla in.
  • menkomigen

låter mer som att han var bisexuell... iumed att han både kunde älska dig och den här andra killen... men jag förstår att du känner dig bedragen...men de e bra att ni kunnat prata om det!

• Anonym (been there...)
    Anonym (gayex) skrev 2012-04-17 07:44:23 följande:
    Hej! Ja den chocken man får är inte rolig. Har ni barn ihop?
    Tack för länken den ska jag kolla in.
    Nej inga barn.
  • Anonym (been there...)
    menkomigen skrev 2012-04-17 15:03:08 följande:
    låter mer som att han var bisexuell... iumed att han både kunde älska dig och den här andra killen... men jag förstår att du känner dig bedragen...men de e bra att ni kunnat prata om det!
    Älska kan alla göra, men på rätt sätt? Ts sa själv att de levde bara som rumskompisar tex.
  • Anonym (gayex)
    menkomigen skrev 2012-04-17 15:03:08 följande:
    Jag tror inte att han är bisexuell.. det spelar ingen roll för mig i vilket fall.... jag skulle inte velat vara med honom även om han var bi... 
    Det är fan hans skyldighet att berätta,,., även om han är bi... snacka om själviskt.. !

Vi har inte kunnat prata om detta.. han erkände bara att han var gay. 

• Johan70
    Anonym skrev 2012-04-15 01:55:45 följande:
    Usch, verkar som varannan kille är bög. Man får from nu börja förhållandet med att fråga sin kille om han är straight. ...
    Visst känns det så ibland. "All the best women are married and all the handsome men are gay" /Robbie Williams Glad
  • Anonym (Elsa)

Det är skillnad på att lura och helt enkelt inte veta. Det är inte lätt att vara osäker på sin läggning. 
    Du verkar ändå ha något problem med homosexuella (kanske inte generellt men i din närhet) och det kan ju smitta av sig på ditt ex som känner att han "måste" leva med en kvinna för att samhället ser ut så.

Era barn är ju inte sämre än andra  från familjer där någon varit otrogen oavsett kön.

Försök hitta glädjen i att du har dina fina barn och försök att inte låsa dig i att du "måste" leva på ett visst sätt. Det finns många bra sätt.

• Anonym (...)

För din egen och dina barns skull så tycker jag att du ska försöka släppa ilskan du bär på. Det gör alltid ont att bli sårad av någon man älskar. Att känna sig lurad och bedragen är fruktansvärt. Men nu har det hänt och du har barn med den här mannen så försök att inte vara så bitter. Och i praktiken så är det ju ingen skillnad om han varit otrogen med en annan kvinna och varit tillsammans med henne nu. Jag förstår att det KÄNNS annorlunda men slutresultatet är fortfarande att han hade bedragit dig och att ni inte är ett par idag...
    Om du har så svårt att släppa det som hänt så borde du verkligen försöka prata med honom om dina känslor. Hur vet du att han medvetet lurade dig hela tiden. Han kanske inte var säker på vad han ville själv? Folk 'tvingas' lite idag att ta för givet att man ska hitta en partner av motsatt kön och skaffa barn, det är inte alla som klarar av att tidigt vet 100% säkert att detta inte är vad som passar dem.
    Och även om man kommer fram till att man gay  så tror jag säkert att man kan älska någon av motsatt kön och ha ett underbart liv, skaffa familj osv. Så på det sättet är det inte alls säkert att han lurade dig. Åtminstone inte mer än någon annan som är otrogen med motsatt kön.

När det gäller barnen så tror jag inte det kommer vara svårt för dem att förstå att man kan älska olika människor i livet och att kärlek inte behöver ha med kön att göra!

Lycka till!

• Anonym

Ash, hellre bög än att han har träffat en ny tjej ;)

Svar på tråden Pappan till mina barn är gay...