• Ulle75

Vilket Sunwing Resort eller Blue Village?

Hejsan. Sitter och tittar på olika resor i maj. Har du rest till något Sunwing Resort eller Blue Village och kan rekomendera eller avråda från något?

Vi har fyra små barn och reste förra året till Mallis och Sunwing Resort Cala Bona, var jätte nöjda, men vill gärna testa något annat i år. Dock gillade vi konceptet så vi vill gärna ha något liknande : )  

• Svar på tråden Vilket Sunwing Resort eller Blue Village?
  • Ulle75
    danishdynamite skrev 2012-03-02 10:17:48 följande:
    Sunwing resort Kalithea på Rhodos är toppen!

Även Blue village Nausicaa beach på Cypern är kanon!
    Tack! Hur är det om du jämnför dom båda bolagen, jag har bara varit på Blue village när min äldste var 1.5 år och då nyttjade vi inte barnaktiviterna. Det jag undrar över är hur barnklubbarna funkar och aktiviter för dom äldre barnen som år 10år.
  • danishdynamite

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av barnaktiviteterna för stora barn då min äldsta fyller 6 i augusti.

Men bamseklubb och Lollo och bernies miniklubb är lika bra. Tycker sunwings minidisco och kvällsshower är bättre än fritidsresors.

• bily

Vi har bokat blue village hotellet callisto på Cypern! Verkar hur bra som helst, men det blir vår första blue village resa så jag har inget att jämföra med! :)

• Febreg

Min familj har alltid rest mycket, och vi har varit två gånger på Sunwing i Playa del Ingles på Gran Canaria, (för mååånga år sen) men hotellet var bra, inget att klaga på.

Vi har även varit på Blue Village Callisto på Cypern (år 2006), jättefint hotell och maten var jättegod!!
    Var även på ett Blue Village på kreta i platanias för många år sen, då var jag själv med i bamseklubben, inget att klaga på där heller! (detta var 1997, så ganska längesen)

Förra året var vi på ett Blue Village i Thailand, också bra hotell.

Tror inte det skiljer så mycket mellan Ving och Fritidsresor, välj det som känns bäst helt enkelt

Vi har alltid varit nöjda med båda bolagen :)

Lycka till!

• Febreg
    bily skrev 2012-03-02 17:25:39 följande:
    Vi har bokat blue village hotellet callisto på Cypern! Verkar hur bra som helst, men det blir vår första blue village resa så jag har inget att jämföra med! :)
    Ni kommer nog få en härlig semester där!
    Jag & min familj var där i augusti 2006, & hade det toppen.
    Maten på hotellet var jättegod, dem hade buffe varje kväll, med olika teman varje dag.

Stranden nedanför är dock inte så jättebra, badskor behövs isåfall, ganska stenig osv.

Trevlig resa
  • Ulle75

Det blev en resa till Sunwing i Alcudia. Dels pga av att den fanns en lägenhet med trerum och sen var priset så bra, 15000kr för 2 vuxna och fyra barn (alla över 2år) med allinclusive blev det 23000kr totalt. Så jag får höra av mig efter vi har varit där om jag kan rekomendera det vidare.

Svar på tråden Vilket Sunwing Resort eller Blue Village?