Resa med tvååring till t.ex Egypten
I oktober nästa år fyller svärmor 50 och vill bjuda vår familj (jag, min man & vår son som då kommer vara 2 år) på en resa till t.ex Egypten. Men jag känner mig väldigt osäker om jag vill ta med sonen av massor av anledningar.
Värmen, maten, aktiviteter osv.
Till saken hör är att jag och svärmor inte har en bra relation alls, hon avskyr mig näst intill för jag delar inte hennes åsikter om uppfostran av barn. Hon anser i stora drag att barn ska få det dem vill ha, göra näst intill vad de vill, inte behöva hjälpa till hemma (vara med och laga mat, städa osv) och vara allmänt bortskämda medans jag anser att det är att göra barnen en björntjänst i framtiden, min man har ett extremt ha-behov tack vare sin uppväxt. Svärmor respekterar absolut inte mina åsikter alls utan allt hon säger är rätt, punkt.
Åter till resan, svärföräldrarna har sedan mannen varit liten åkt utomlands 1 gång /år från det att han var ca 10 månader och tycker såklart det är lätt och så, men jag håller inte riktigt med. Jag vill som inte ha med honom när han fortfarande är "liten" och inte uppskattar resan på samma sätt som vi gör. Jag upplever det som att det skulle bli väldigt bökigt med allt vad det innebär. Då stannar jag faktiskt hellre hemma med sonen, ev han får vara hos mormor/morfar. Det skulle hon visserligen aldrig gå med på, men ändå.
Ni som rest med barn i 2 årsåldern. Hur har det gått för er med mat, värmen, transport osv? Det är ju länge kvar, men vill ha lite info ändå.