• Moa Li

Heter din dotter Alice?

Hej alla mammor och pappor!

Har du en dotter som heter Alice som tilltallsnamn? Hur gammal är hon? Vilka andra namn valde ni mellan innan ni tog Alice?

Vi väntar barn till sommaren och Alice är det vi är mest överens om som båda gillar. Tycker det är ett snällt och fint namn som ändå är lite "coolt". Lätt att  säga, både på Svenska och Engelska. Ligger bra i munnen. Klassiskt vackert.

Hur många Alice finns det på famlijeliv egentligen?

Kram

• Svar på tråden Heter din dotter Alice?
  • Moa Li

Telgebo: Nej, det visste inte jag heller förrän till nyligen, då vi letade bebisnamn. Kommer nog bli Alice. Har smakat på det ett par veckor nu och det känns som ett bra namn.

• telgebo
    Moa Li skrev 2012-03-06 18:21:19 följande:
    Telgebo: Nej, det visste inte jag heller förrän till nyligen, då vi letade bebisnamn. Kommer nog bli Alice. Har smakat på det ett par veckor nu och det känns som ett bra namn.
    Jag älskar namnet, det gjorde jag redan när jag väntade henne, men ändå så dröjde det några dagar innan jag vande mig vid att kalla henne för Alice.

Kul att du bestämt dig för namnet, det är jättefint.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Coca cola light

Jag har en Alice som är född 2007. Hon heter Alice Sonja Maria. 

Vi tycker självklart att det är ett väldigt fint namn och att det är etta på topplistan är inget vi märker av. Vi har träffat en till Alice på öppna förskolan vid några tillfällen  men aldrig att vi har reagerat på att det är så vanligt. Jag tror att topplistor idag inte säger så mycket då det finns så ofantligt många namn att välja mellan.

Jag själv heter Anna och jag inte heller för den delen upplevt att många har hetat det i min uppväxt.     

• Moa Li

Cocacolalight: Åh, då är det avgjort! En Alice blir det :) Alice Sigrid Linnéa

• Coca cola light
    Moa Li skrev 2012-03-18 20:41:38 följande:
    Cocacolalight: Åh, då är det avgjort! En Alice blir det :) Alice Sigrid Linnéa
    Namnen låter superfina ihop.. Du kommer inte att ångra dig:)
  • william12

Om nästa barn blir en flicka ska hon heta alice eller alva =)

• amorosa

Jag har en Alice som är sex veckor. Andranamnet är Linnea. Ville ha ett namn som funkar internationellt. Lite trist är det förstås att det ligger etta på topplistan. Men hon är en Alice, så inget annat kändes bra...

www.baby-langtan.bloggplatsen.se ♥Miraklet föddes 2012-02-08♥ På 7:e ivf-försöket gick det!
  • amorosa

Kan oxå säga att jag alltid velat ha en Elsa, men när dottern kom så var hon ingen Elsa... Med tanke på att er dotter inte fötts ännu... Ni kanske ändrar er när ni ser henne!

www.baby-langtan.bloggplatsen.se ♥Miraklet föddes 2012-02-08♥ På 7:e ivf-försöket gick det!
  • Annsiss

Gillar man inte tanken på att hon inte kommer att vara unik med sitt namn ska man nog inte välja alice, dottern heter linnea ett annat poppisnamn och det är det ju flera som heter på förskolan och så, heter själv anna och har aldrig varit ensam om det namnet i vare sig skolklass eller arbetsplats, så räkna med alice B eller vad ni nu heter i efternamn.

• Annsiss
    amorosa skrev 2012-03-22 19:33:52 följande:
    Kan oxå säga att jag alltid velat ha en Elsa, men när dottern kom så var hon ingen Elsa... Med tanke på att er dotter inte fötts ännu... Ni kanske ändrar er när ni ser henne!
    så roligt minman hade bestämt att om vi får en dotter så blir det elsa, vi trodde att vi väntade en pojke men när vi så att det var en tjej var det första han sa, "dethär är ingen elsa."
  • telgebo

Mitt barn är unikt och heter Alice, hade ingen aning om att det låg etta på namntoppen 2011 när hon föddes. Jag valde det namnet för jag tycker att det så fint och passar henne. Jag valde det namnet redan när jag väntade henne.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Moa Li

Jag har själv ett ovanligt namn och som barn ville jag heta som alla anda. Alice är ett fint namn och för mig är det inte så vanligt, men förstår att det kan bli Alice S i skolan om det blir fler Alice. Men ett fint namn och det är det enda namnet hittills som känns "rätt".

• kajsa8

Vi har en liten Alice som är tre månander. Och hon heter Alice Svea

• Frokenpilla
    kajsa8 skrev 2012-04-03 10:44:38 följande:
    Vi har en liten Alice som är tre månander. Och hon heter Alice Svea
    haha! min dotter på 6 år heter Alice Svea Vivianne Green.
  • kajsa8

Ja fina namn. Alice för att de är fint, Svea för vi har de på båda sidorna i släkten

Svar på tråden Heter din dotter Alice?